Wegens de zware ziekte, en ondertussen overlijden, van mijn vrouw heeft de Pan ST1300 twee jaar stilgestaan. Hij heeft wel steeds aan de druppellader gehangen maar dus is er niet meer mee gereden. Graag tips of ik iets speciaal dien te (laten) doen vooraleer ik terug op pad kan.
Alvast bedankt voor de tips, Paneur
Twee jaar stilstand Pan
-
Panneke
- Site Admin

- Motormerk: Honda
- Motortype: ST1300
- Kleur: Candy Glory Red
- Bouwjaar: 2011
- Dealer: Vanrusselt Hasselt
- Technische Bagage: Sleutel af en toe
Re: Twee jaar stilstand Pan
Allereerst, onze oprechte deelneming met het overlijden van je vrouw Paneur.
Ik zou de olie en oliefilter verversen en kijken of de banden in orde zijn (ouderdom en controleren op eventuele kleine barstjes). En indien nodig vervangen.
Groetjes
Panneke en Panninneke
Ik zou de olie en oliefilter verversen en kijken of de banden in orde zijn (ouderdom en controleren op eventuele kleine barstjes). En indien nodig vervangen.
Groetjes
Panneke en Panninneke
Groetjes Guy en Marleen
Hoe meer aandacht je aan iemand schenkt, hoe sterker je hem maakt.-- G. Greene
"You can't stop the waves, but you can learn to surf." Jon Kabat-Zinn
Hoe meer aandacht je aan iemand schenkt, hoe sterker je hem maakt.-- G. Greene
"You can't stop the waves, but you can learn to surf." Jon Kabat-Zinn
- Eddy DM
- Lid

- Motortype: ST1100
- Kleur: Bordeaux
- Bouwjaar: 2000
- Dealer: Mertens Boechout
- Technische Bagage: Vervang mijn olie zelf/inspecteren
Mijn deelneming Paneur; als een geliefde een herinnering wordt, verandert deze herinnering in een schat.
Ik ben het eens met Panneke: olie en filter vervangen. Zelf zou ik ook de benzine aflaten omwille van de beperkte houdbaarheid ervan en kijk ook de bougies even na. Remblokjes en remzuigers nog goed gangbaar?
Ik ben het eens met Panneke: olie en filter vervangen. Zelf zou ik ook de benzine aflaten omwille van de beperkte houdbaarheid ervan en kijk ook de bougies even na. Remblokjes en remzuigers nog goed gangbaar?
Some days you are the bug; some days you are the windshield.
-
Warpy1972
- Lid

- Motortype: ST 1300
- Kleur: Zilver
- Bouwjaar: 2005
- Technische Bagage: Leek
Eerst en vooral mijn medeleven.
Ik heb zelf 1.5j geleden een ST1300 gekocht, met toen maar 4500km op de teller. Hoewel ik een volledige historiek had, heb ik het toestel binnen gedaan bij een motorzaak voor een algemeen onderhoud. Ook heb ik, owv ouderdom, banden V+A laten vervangen. Vraagt nu een beetje een investering, maar dan ben je toch weer gerust.
Hopelijk kan je dan bij de volgende ritjes je gedachten verzetten, en wie weet, mooie herinneringen ophalen.
Succes!
Ik heb zelf 1.5j geleden een ST1300 gekocht, met toen maar 4500km op de teller. Hoewel ik een volledige historiek had, heb ik het toestel binnen gedaan bij een motorzaak voor een algemeen onderhoud. Ook heb ik, owv ouderdom, banden V+A laten vervangen. Vraagt nu een beetje een investering, maar dan ben je toch weer gerust.
Hopelijk kan je dan bij de volgende ritjes je gedachten verzetten, en wie weet, mooie herinneringen ophalen.
Succes!