Vraag voor ST1300 specialisten hier...
-
- Lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: vr 22/02/13 - 23:32
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST 1300
- Kleur: Bordeaux
- Bouwjaar: 2010
- Technische Bagage: Gedegen kennis
Vraag voor ST1300 specialisten hier...
In oktober 2019 ben ik begonnen aan een winteronderhoud voor mijne ST1300 zoals ik altijd doe...
Voorste/achterste dichtingen van de remklauwen vervangen en pistonnekes opgekuist...
Nieuwe benzinefilter gestoken en omdat de boel toch openlag een HFP-382 benzinepomp
gestoken omdat de mijne soms wat stotterde en dacht dat het misschien de pomp kon zijn.
Ineens valves gesynchroniseerd met Carbtune, nieuwe originele luchtfilter...
Radiator gefluched en omdat de boel toch openlag ineens een nieuwe FMB thermostaat gestoken
(de oud was nog goed)....
Wat is er nu aan de hand:
Mijn verbruik is ineens spectaculair gestegen...
Vroeger deed ik gemakkelijk 400km met een tank ook met sportieve rijstijl en nu haal ik de 300 net...
Heb er 5000 km mee gedaan nu en steeds hetzelfde verbruik...(7-8 liter)
Collega die soms achter mij rijdt zegt dat de uitlaat vreselijk stinkt dus ik vermoed wel dat hij dit
er effectief doorblaast.
Geen benzinegeur te ruiken, geen slepend remmen.
Als ik de motor stationair laat draaien wordt hij warm op 3 blokjes op 6.5 min (10° omgevingstemp)
en als ik ermee rijd heeft hij warm (3 blokjes) na 8 km (10° omgevingstemp)
De blokjes schommelen ook niet...
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn aangezien ik enkel de pomp en thermostaat heb vervangen?
De thermostaat lijkt me raar omdat dit een nieuwe is (ligt wel 6 jaar in doosje in de kast) of zou het toch
kunnen dat een nieuwe FMB thermostaat faalt...?
De pomp....is ook nieuw maar deze geeft uiteraard meer debiet en druk...( 120l/min)
De FPR is nog steeds origineel en zou gewoon het teveel aan druk en debiet moeten terugsturen naar
de benzinetank of zou deze het niet afkunnen...?
Motor draait heel soepel, geen schokkerig gedrag, automatische choke werkt perfect....
Bwj 2010 en 92.000 km nu...
Alle suggesties en of opmerkingen welkom
Grts
Peter
Voorste/achterste dichtingen van de remklauwen vervangen en pistonnekes opgekuist...
Nieuwe benzinefilter gestoken en omdat de boel toch openlag een HFP-382 benzinepomp
gestoken omdat de mijne soms wat stotterde en dacht dat het misschien de pomp kon zijn.
Ineens valves gesynchroniseerd met Carbtune, nieuwe originele luchtfilter...
Radiator gefluched en omdat de boel toch openlag ineens een nieuwe FMB thermostaat gestoken
(de oud was nog goed)....
Wat is er nu aan de hand:
Mijn verbruik is ineens spectaculair gestegen...
Vroeger deed ik gemakkelijk 400km met een tank ook met sportieve rijstijl en nu haal ik de 300 net...
Heb er 5000 km mee gedaan nu en steeds hetzelfde verbruik...(7-8 liter)
Collega die soms achter mij rijdt zegt dat de uitlaat vreselijk stinkt dus ik vermoed wel dat hij dit
er effectief doorblaast.
Geen benzinegeur te ruiken, geen slepend remmen.
Als ik de motor stationair laat draaien wordt hij warm op 3 blokjes op 6.5 min (10° omgevingstemp)
en als ik ermee rijd heeft hij warm (3 blokjes) na 8 km (10° omgevingstemp)
De blokjes schommelen ook niet...
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn aangezien ik enkel de pomp en thermostaat heb vervangen?
De thermostaat lijkt me raar omdat dit een nieuwe is (ligt wel 6 jaar in doosje in de kast) of zou het toch
kunnen dat een nieuwe FMB thermostaat faalt...?
De pomp....is ook nieuw maar deze geeft uiteraard meer debiet en druk...( 120l/min)
De FPR is nog steeds origineel en zou gewoon het teveel aan druk en debiet moeten terugsturen naar
de benzinetank of zou deze het niet afkunnen...?
Motor draait heel soepel, geen schokkerig gedrag, automatische choke werkt perfect....
Bwj 2010 en 92.000 km nu...
Alle suggesties en of opmerkingen welkom
Grts
Peter
- panneivo
- Lid
- Berichten: 639
- Lid geworden op: ma 15/09/08 - 18:51
- Motormerk: BMW
- Motortype: K1600 sport GSA1250
- Kleur: Black Silver GSA HP
- Bouwjaar: 2020
- Dealer: Meeussen Geel
- Technische Bagage: Sleutel af en toe
- Locatie: retie
Re: Vraag voor ST1300 specialisten hier...
Beste ,gebruik je 98 benzine of 95 tegenwoordig doen ze er allemaal van zo gezegd bio bij de benzine voor het betere milieu.PeterS schreef: ↑za 15/02/20 - 15:58 In oktober 2019 ben ik begonnen aan een winteronderhoud voor mijne ST1300 zoals ik altijd doe...
Voorste/achterste dichtingen van de remklauwen vervangen en pistonnekes opgekuist...
Nieuwe benzinefilter gestoken en omdat de boel toch openlag een HFP-382 benzinepomp
gestoken omdat de mijne soms wat stotterde en dacht dat het misschien de pomp kon zijn.
Ineens valves gesynchroniseerd met Carbtune, nieuwe originele luchtfilter...
Radiator gefluched en omdat de boel toch openlag ineens een nieuwe FMB thermostaat gestoken
(de oud was nog goed)....
Wat is er nu aan de hand:
Mijn verbruik is ineens spectaculair gestegen...
Vroeger deed ik gemakkelijk 400km met een tank ook met sportieve rijstijl en nu haal ik de 300 net...
Heb er 5000 km mee gedaan nu en steeds hetzelfde verbruik...(7-8 liter)
Collega die soms achter mij rijdt zegt dat de uitlaat vreselijk stinkt dus ik vermoed wel dat hij dit
er effectief doorblaast.
Geen benzinegeur te ruiken, geen slepend remmen.
Als ik de motor stationair laat draaien wordt hij warm op 3 blokjes op 6.5 min (10° omgevingstemp)
en als ik ermee rijd heeft hij warm (3 blokjes) na 8 km (10° omgevingstemp)
De blokjes schommelen ook niet...
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn aangezien ik enkel de pomp en thermostaat heb vervangen?
De thermostaat lijkt me raar omdat dit een nieuwe is (ligt wel 6 jaar in doosje in de kast) of zou het toch
kunnen dat een nieuwe FMB thermostaat faalt...?
De pomp....is ook nieuw maar deze geeft uiteraard meer debiet en druk...( 120l/min)
De FPR is nog steeds origineel en zou gewoon het teveel aan druk en debiet moeten terugsturen naar
de benzinetank of zou deze het niet afkunnen...?
Motor draait heel soepel, geen schokkerig gedrag, automatische choke werkt perfect....
Bwj 2010 en 92.000 km nu...
Alle suggesties en of opmerkingen welkom
Grts
Peter
Maar je collega's hebben gelijk stinkt als de pest ,maar een ding begrijp ik niet de pan heeft en tank van 30 liter
je kan er nu maar 300 km mee rijden en je verbruik is 7 a 8 liter ,als je kunt rekenen een tank van 30 liter en je kan amper 300 km rijden
is dit volgens mij een verbruik van 10 liter ,maar ik zou niet kunnen zeggen wat het probleem is heb jaren met een dijk van een motor gereden was tip top in orde en kon niet meer dan 370 km halen met een volle tank ,en ik was een rustige rijder
Waar ik kwam kende ze de pan
Al gaat de motor nog zo snel, Gtsportivo achterhaalt hem wel
Al gaat de motor nog zo snel, Gtsportivo achterhaalt hem wel
-
- Lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: vr 22/02/13 - 23:32
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST 1300
- Kleur: Bordeaux
- Bouwjaar: 2010
- Technische Bagage: Gedegen kennis
Re: Vraag voor ST1300 specialisten hier...
Hallo,
Ik tank altijd 98 (Lukoil) tenzij op reis niet anders gaat....
Het verbruik uitgerekend komt op 7-8 liter omdat ik de tank
ook nooit helemaal leegrijd...
Ja is een dijk van een moto daarom dat ik dit graag opgelost
zou hebben...
Heb al een suggestie gekregen om eerst eens een busje Forte
in te gooien, ga ik gelijk doen als ik volgende week terug
thuis ben...
Ik hou jullie alleszins op de hoogte ...
Grts
Peter
Ik tank altijd 98 (Lukoil) tenzij op reis niet anders gaat....
Het verbruik uitgerekend komt op 7-8 liter omdat ik de tank
ook nooit helemaal leegrijd...
Ja is een dijk van een moto daarom dat ik dit graag opgelost
zou hebben...
Heb al een suggestie gekregen om eerst eens een busje Forte
in te gooien, ga ik gelijk doen als ik volgende week terug
thuis ben...
Ik hou jullie alleszins op de hoogte ...
Grts
Peter
-
- Lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: vr 22/02/13 - 23:32
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST 1300
- Kleur: Bordeaux
- Bouwjaar: 2010
- Technische Bagage: Gedegen kennis
Re: Vraag voor ST1300 specialisten hier...
Effe een update:
Net gaan tanken (heb het eens bij een Q8 gedaan)
23.8 liter (+0.5l InjectieCleaner) = 24.3 liter en had 310 km gedaan = 7.83 liter verbruik
waarvan er 240 autostrade bij is aan 130 km/h
Volgende week tank leegrijden met cleaner en dan nog es kijken...
Grts
Peter
Net gaan tanken (heb het eens bij een Q8 gedaan)
23.8 liter (+0.5l InjectieCleaner) = 24.3 liter en had 310 km gedaan = 7.83 liter verbruik
waarvan er 240 autostrade bij is aan 130 km/h
Volgende week tank leegrijden met cleaner en dan nog es kijken...
Grts
Peter
- guyke
- Lid
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: za 08/09/07 - 16:03
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST1300
- Kleur: Rood
- Bouwjaar: 2011
- Dealer: doe veel zelf met hulp van ...
- Technische Bagage: Vervang mijn olie zelf/inspecteren
- Locatie: Heindonk
Re: Vraag voor ST1300 specialisten hier...
Volg het hier even mee want ik kom zeker niet aan zo'n hoog verbruik en rij bijna steeds met duo.
"Driverke" je zal steeds in gedachten met ons samen rijden.
Guyke & Christel
M-AAR 756
Guyke & Christel
M-AAR 756
- swiebertje
- Lid
- Berichten: 168
- Lid geworden op: zo 20/05/07 - 17:37
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST1300
- Kleur: zilver grijs
- Bouwjaar: 2003
- Dealer: F & J Beringen
- Technische Bagage: Sleutel af en toe
- Locatie: Duffel
Re: Vraag voor ST1300 specialisten hier...
ik heb nooit zoveel verbruikt , ik kon met een volle tank +- tussen de 400 en de 500 km rijden naar gelang de rijstijl
--------------------------------------------------------------------------
regen of geen regen ,mij kom je overal tegen
regen of geen regen ,mij kom je overal tegen
-
- Lid
- Berichten: 63
- Lid geworden op: zo 11/09/05 - 16:43
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST1300
- Kleur: rood
- Bouwjaar: 2008
- Technische Bagage: Expert/Mechanieker
- Locatie: Opglabbeek (B)
Re: Vraag voor ST1300 specialisten hier...
plaats de originele pomp terug,want het FPR regelt wel de druk maar geen debiet,en als je teveel debiet gaat hebben dan loopt het over in de gaskleppen.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
-
- Lid
- Berichten: 114
- Lid geworden op: ma 14/04/08 - 13:52
- Motormerk: honda
- Motortype: st1300
- Kleur: blauw metalic
- Bouwjaar: 2015
- Technische Bagage: Vervang mijn olie zelf/inspecteren
- Locatie: westmalle
Re: Vraag voor ST1300 specialisten hier...
Mijn verbruik in de zomer wwv ritten van +/- 20km is +/- 6,2 en in de winter +/- 7 l / 100 km
En ik rij graag sportief
Bij 10°, zou je toch na 3 km toch 3 blokjes moeten hebben.
En ik rij graag sportief
Bij 10°, zou je toch na 3 km toch 3 blokjes moeten hebben.
-
- Lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: vr 22/02/13 - 23:32
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST 1300
- Kleur: Bordeaux
- Bouwjaar: 2010
- Technische Bagage: Gedegen kennis
Re: Vraag voor ST1300 specialisten hier...
Juist terug thuis van de reis (met de auto)
@Polleke... originele FPR regelt op 52 psi, nieuwe pomp geeft 60 psi dus FPR moet dit idd perfect afkunnen.
Debiet originele pomp moet min 66 l/h zijn dacht ik en de nieuwe geeft 100-110l/h dus beduidend meer...
Schokkerig gedrag is wel volledig weg en pakt zéér goed op.
Ik kan ook nergens effe geen bypass maken om te testen want het is een vaste leiding van de pomp tot
aan de FPR..., trouwens de FPR is vacuüm bediend en zorgt ervoor dat de leiding op druk komt als de
motor nog niet draait...
@MarcPan ... is een nieuwe FMB thermostaat maar kan zijn dat hij flest, ligt ook al jaren in de kast
weet niet of dat kwaad kan... anyway heb nog een originele liggen ook...
@Swieberke 500 km heb ik nog nooit gehaald, zat altijd aan de 400km/tank...
Ik heb er een bus injector cleaner in gedaan en volgende week ga ik terug werken, zodra ik meer nieuws
heb laat ik het weten... Is er geen verbetering gaat de boel terug uit elkaar en zal het toch mss toch de pomp zijn.
Rare is wel dat op Amerikaanse fora vele ST1300 rijders deze pomp hebben steken en allemaal tevreden van zijn...
T stuk aan de injectie met fit in rubbers zou ook een oorzaak kunnen zijn maar heb niet echt iets gezien...
and last but not least de speling op de kleppen, zijn gecontroleerd op 24.000 en daarna heb ik er niet meer naar gekeken
eigenlijk maar die kunnen niet ineens verlopen...
Grts P
@Polleke... originele FPR regelt op 52 psi, nieuwe pomp geeft 60 psi dus FPR moet dit idd perfect afkunnen.
Debiet originele pomp moet min 66 l/h zijn dacht ik en de nieuwe geeft 100-110l/h dus beduidend meer...
Schokkerig gedrag is wel volledig weg en pakt zéér goed op.
Ik kan ook nergens effe geen bypass maken om te testen want het is een vaste leiding van de pomp tot
aan de FPR..., trouwens de FPR is vacuüm bediend en zorgt ervoor dat de leiding op druk komt als de
motor nog niet draait...
@MarcPan ... is een nieuwe FMB thermostaat maar kan zijn dat hij flest, ligt ook al jaren in de kast
weet niet of dat kwaad kan... anyway heb nog een originele liggen ook...
@Swieberke 500 km heb ik nog nooit gehaald, zat altijd aan de 400km/tank...
Ik heb er een bus injector cleaner in gedaan en volgende week ga ik terug werken, zodra ik meer nieuws
heb laat ik het weten... Is er geen verbetering gaat de boel terug uit elkaar en zal het toch mss toch de pomp zijn.
Rare is wel dat op Amerikaanse fora vele ST1300 rijders deze pomp hebben steken en allemaal tevreden van zijn...
T stuk aan de injectie met fit in rubbers zou ook een oorzaak kunnen zijn maar heb niet echt iets gezien...
and last but not least de speling op de kleppen, zijn gecontroleerd op 24.000 en daarna heb ik er niet meer naar gekeken
eigenlijk maar die kunnen niet ineens verlopen...
Grts P
-
- Site Admin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: di 15/03/05 - 17:01
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST1300
- Kleur: Candy Glory Red
- Bouwjaar: 2011
- Dealer: Vanrusselt Hasselt
- Technische Bagage: Sleutel af en toe
- Locatie: Alken
Re: Vraag voor ST1300 specialisten hier...
Met FPR verbruikte mijne een 1Lt meer, maar nam beter op.
Nu zonder FPR zit ik aan een verbruik tussen de 5 en 6Lt en tussen de 400 en 450 km.
Het max. kms was met de eerste ST1300 517 km.
Nu zonder FPR zit ik aan een verbruik tussen de 5 en 6Lt en tussen de 400 en 450 km.
Het max. kms was met de eerste ST1300 517 km.
Groetjes Guy en Marleen
Hoe meer aandacht je aan iemand schenkt, hoe sterker je hem maakt.-- G. Greene
"You can't stop the waves, but you can learn to surf." Jon Kabat-Zinn
Hoe meer aandacht je aan iemand schenkt, hoe sterker je hem maakt.-- G. Greene
"You can't stop the waves, but you can learn to surf." Jon Kabat-Zinn
- swiebertje
- Lid
- Berichten: 168
- Lid geworden op: zo 20/05/07 - 17:37
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST1300
- Kleur: zilver grijs
- Bouwjaar: 2003
- Dealer: F & J Beringen
- Technische Bagage: Sleutel af en toe
- Locatie: Duffel
Re: Vraag voor ST1300 specialisten hier...
ik zei wel tussen de 400 en de 500 ( 500 heb ik ook nooit gehaald ) het schommelde steeds , dan was het +- 450 en dan was het weer 420 , daarom dat ik zei tussen de 400 en de 500 kmPeterS schreef: ↑zo 01/03/20 - 14:42 Juist terug thuis van de reis (met de auto)
@Polleke... originele FPR regelt op 52 psi, nieuwe pomp geeft 60 psi dus FPR moet dit idd perfect afkunnen.
Debiet originele pomp moet min 66 l/h zijn dacht ik en de nieuwe geeft 100-110l/h dus beduidend meer...
Schokkerig gedrag is wel volledig weg en pakt zéér goed op.
Ik kan ook nergens effe geen bypass maken om te testen want het is een vaste leiding van de pomp tot
aan de FPR..., trouwens de FPR is vacuüm bediend en zorgt ervoor dat de leiding op druk komt als de
motor nog niet draait...
@MarcPan ... is een nieuwe FMB thermostaat maar kan zijn dat hij flest, ligt ook al jaren in de kast
weet niet of dat kwaad kan... anyway heb nog een originele liggen ook...
@Swieberke 500 km heb ik nog nooit gehaald, zat altijd aan de 400km/tank...
Ik heb er een bus injector cleaner in gedaan en volgende week ga ik terug werken, zodra ik meer nieuws
heb laat ik het weten... Is er geen verbetering gaat de boel terug uit elkaar en zal het toch mss toch de pomp zijn.
Rare is wel dat op Amerikaanse fora vele ST1300 rijders deze pomp hebben steken en allemaal tevreden van zijn...
T stuk aan de injectie met fit in rubbers zou ook een oorzaak kunnen zijn maar heb niet echt iets gezien...
and last but not least de speling op de kleppen, zijn gecontroleerd op 24.000 en daarna heb ik er niet meer naar gekeken
eigenlijk maar die kunnen niet ineens verlopen...
Grts P
Laatst gewijzigd door swiebertje op di 03/03/20 - 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
--------------------------------------------------------------------------
regen of geen regen ,mij kom je overal tegen
regen of geen regen ,mij kom je overal tegen
-
- Lid
- Berichten: 1014
- Lid geworden op: vr 08/12/06 - 17:40
- Motormerk: Honda
- Motortype: Honda's
- Kleur: Mooi
- Bouwjaar: 2016
- Dealer: Zelf onderhoud
- Technische Bagage: Gedegen kennis
- Locatie: Zeeland-Nederland
- Contacteer:
Re: Vraag voor ST1300 specialisten hier...
PeterS.
1)Denk dat de onderdrukslangetjes dicht zitten.
2)Is de tankontluchting goed?
3)Massa aansluiting van de tank goed?
1)Denk dat de onderdrukslangetjes dicht zitten.
2)Is de tankontluchting goed?
3)Massa aansluiting van de tank goed?
"Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook". G'oeft gin land te hebbe um boer te zen".
-
- Lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: wo 31/01/18 - 15:56
- Motormerk: Honda
- Motortype: STX 1300
- Kleur: Blauw
- Bouwjaar: 2004
- Technische Bagage: Vervang mijn olie zelf/inspecteren
Re: Vraag voor ST1300 specialisten hier...
Het is onmogelijk je verbruik te vergelijken met één tankbeurt,slechts na een paar duizend km.ga je een goede weergave krijgen.Te veel faktoren spelen mee.Hoeveel wind mee of tegen,hoeveel maal ingehaald,hoeveel keer voor het rood licht gestaan heeft allemaal invloed op verbruik en meer dan je denkt.PeterS schreef: ↑ma 17/02/20 - 20:51 Effe een update:
Net gaan tanken (heb het eens bij een Q8 gedaan)
23.8 liter (+0.5l InjectieCleaner) = 24.3 liter en had 310 km gedaan = 7.83 liter verbruik
waarvan er 240 autostrade bij is aan 130 km/h
Volgende week tank leegrijden met cleaner en dan nog es kijken...
Grts
Peter
Grtn.
-
- Lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: vr 22/02/13 - 23:32
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST 1300
- Kleur: Bordeaux
- Bouwjaar: 2010
- Technische Bagage: Gedegen kennis
Re: Vraag voor ST1300 specialisten hier...
@ Graciella... ik weet dat 1 tankbeurt geen goede weergave is ... het is al zo aan de hand de laatste 5000 km
@ CBX ... ik ga nadat ik de tank heb leeggereden dit allemaal bij controleren thx...
@ Swierbertje... ok verkeerd geïnterpreteerd
Verdere testen zullen voor binnen 1-2 weken zijn want heb een plots overlijden in de familie ...
Grts Peter
@ CBX ... ik ga nadat ik de tank heb leeggereden dit allemaal bij controleren thx...
@ Swierbertje... ok verkeerd geïnterpreteerd
Verdere testen zullen voor binnen 1-2 weken zijn want heb een plots overlijden in de familie ...
Grts Peter
-
- Lid
- Berichten: 1014
- Lid geworden op: vr 08/12/06 - 17:40
- Motormerk: Honda
- Motortype: Honda's
- Kleur: Mooi
- Bouwjaar: 2016
- Dealer: Zelf onderhoud
- Technische Bagage: Gedegen kennis
- Locatie: Zeeland-Nederland
- Contacteer:
Re: Vraag voor ST1300 specialisten hier...
Denk toch dat je slangentjes dicht zitten die moeten ook ELKE 6 jaar vervangen worden.
"Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook". G'oeft gin land te hebbe um boer te zen".
-
- Lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: vr 22/02/13 - 23:32
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST 1300
- Kleur: Bordeaux
- Bouwjaar: 2010
- Technische Bagage: Gedegen kennis
Re: Vraag voor ST1300 specialisten hier...
Even een update:
Deze week terug gaan werken en tank leeggereden met 500 ml Bardahl Concentrated Injector Cleaner tot
metertje nog 50 km aangaf:
373 km gereden , 25.02 l 98 getankt bij Q8 = verbruik van 6.7 liter... is al een pak minder dan daarvoor maar mijn
inziens nog veel te veel aangezien ik 250 km autostrade tegen 120 km/h gereden heb en al de rest met en fluwelen pols.
Anyway, gisteren morgen was het 3° en hij deed er 12 km over om op 3 blokjes te komen en daarna
stabiel te blijven...
Wat ga ik nog doen: binnen 2 weken ben ik een week thuis en ga ik de nieuwe thermostaat vervangen want ik
vertrouw deze niet helemaal.
Ik ga de rubber darmpjes van het vacuum injectiesysteem vervangen aangezien deze nog de originele zijn...(thx CBX)
Dan ga ik weer een naftbakje leegrijden om te kijken of er verbetering is, zoniet gaat de oude benzinepomp
er terug in en wordt er weer een bakje leeggereden...
Morgen worden de benzine dichtingen besteld en hopelijk kan ik er dan binnen 2 weken aan beginnen.
Wordt vervolgd
Grts Peter
Deze week terug gaan werken en tank leeggereden met 500 ml Bardahl Concentrated Injector Cleaner tot
metertje nog 50 km aangaf:
373 km gereden , 25.02 l 98 getankt bij Q8 = verbruik van 6.7 liter... is al een pak minder dan daarvoor maar mijn
inziens nog veel te veel aangezien ik 250 km autostrade tegen 120 km/h gereden heb en al de rest met en fluwelen pols.
Anyway, gisteren morgen was het 3° en hij deed er 12 km over om op 3 blokjes te komen en daarna
stabiel te blijven...
Wat ga ik nog doen: binnen 2 weken ben ik een week thuis en ga ik de nieuwe thermostaat vervangen want ik
vertrouw deze niet helemaal.
Ik ga de rubber darmpjes van het vacuum injectiesysteem vervangen aangezien deze nog de originele zijn...(thx CBX)
Dan ga ik weer een naftbakje leegrijden om te kijken of er verbetering is, zoniet gaat de oude benzinepomp
er terug in en wordt er weer een bakje leeggereden...
Morgen worden de benzine dichtingen besteld en hopelijk kan ik er dan binnen 2 weken aan beginnen.
Wordt vervolgd
Grts Peter
-
- Lid
- Berichten: 1014
- Lid geworden op: vr 08/12/06 - 17:40
- Motormerk: Honda
- Motortype: Honda's
- Kleur: Mooi
- Bouwjaar: 2016
- Dealer: Zelf onderhoud
- Technische Bagage: Gedegen kennis
- Locatie: Zeeland-Nederland
- Contacteer:
Re: Vraag voor ST1300 specialisten hier...
12km...…………………...dat duurt dan véél en véél te lang.
"Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook". G'oeft gin land te hebbe um boer te zen".
-
- Lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: ma 23/07/18 - 07:14
- Motormerk: Honda
- Motortype: St 1300
- Kleur: zwart
- Bouwjaar: 2009
- Dealer: doe het allemaal zelf
- Technische Bagage: Gedegen kennis
- Locatie: Antwerpen
Re: Vraag voor ST1300 specialisten hier...
@ Peter S
Is uw probleem mbt het verbruik opgelost geraakt ? En zo ja weet je de oorzaak ondertussen ?
Ik heb hetzelfde probleem, te hoog verbruik en ik krijg het (voorlopig) niet opgelost.
(Thermostaat is ok komt snel op temperatuur en blijft stabiel, bougies vervangen, nieuwe luchtfilter, etc....)
bouwjaar 2009 en 51000km
Verbruik tussen 6.5 /7.5
Is uw probleem mbt het verbruik opgelost geraakt ? En zo ja weet je de oorzaak ondertussen ?
Ik heb hetzelfde probleem, te hoog verbruik en ik krijg het (voorlopig) niet opgelost.
(Thermostaat is ok komt snel op temperatuur en blijft stabiel, bougies vervangen, nieuwe luchtfilter, etc....)
bouwjaar 2009 en 51000km
Verbruik tussen 6.5 /7.5
-
- Lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: ma 23/07/18 - 07:14
- Motormerk: Honda
- Motortype: St 1300
- Kleur: zwart
- Bouwjaar: 2009
- Dealer: doe het allemaal zelf
- Technische Bagage: Gedegen kennis
- Locatie: Antwerpen
Re: Vraag voor ST1300 specialisten hier...
@ CBX
welke slangetjes (die mogelijk dicht zitten) bedoel je ? Zijn dat deze zoals Peter zegt deze van het vacuum systeem ?
Deze zouden om de 6 j moeten vervangen worden, is dit dan een set welke je kan bestellen bij Honda of zelf op maat te snijden?
Is dit eenvoudig zelf te wisselen?
welke slangetjes (die mogelijk dicht zitten) bedoel je ? Zijn dat deze zoals Peter zegt deze van het vacuum systeem ?
Deze zouden om de 6 j moeten vervangen worden, is dit dan een set welke je kan bestellen bij Honda of zelf op maat te snijden?
Is dit eenvoudig zelf te wisselen?
-
- Lid
- Berichten: 1014
- Lid geworden op: vr 08/12/06 - 17:40
- Motormerk: Honda
- Motortype: Honda's
- Kleur: Mooi
- Bouwjaar: 2016
- Dealer: Zelf onderhoud
- Technische Bagage: Gedegen kennis
- Locatie: Zeeland-Nederland
- Contacteer:
Re: Vraag voor ST1300 specialisten hier...
I.d.d. vacuumsysteem.Bob321 schreef: ↑vr 01/05/20 - 08:54 @ CBX
welke slangetjes (die mogelijk dicht zitten) bedoel je ? Zijn dat deze zoals Peter zegt deze van het vacuum systeem ?
Deze zouden om de 6 j moeten vervangen worden, is dit dan een set welke je kan bestellen bij Honda of zelf op maat te snijden?
Is dit eenvoudig zelf te wisselen?
Ik zou Honda onderdelen gebruiken.
https://www.cmsnl.com/honda-st1300-pane ... qvfbqgzaUk
"Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook". G'oeft gin land te hebbe um boer te zen".