Lage emissiezone in met een ST1100?
-
- Lid
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST1100 abs
- Kleur: groen
- Bouwjaar: 1997
- Technische Bagage: Sleutel af en toe
Lage emissiezone in met een ST1100?
Hallo,
Meer en meer steden gaan in de nabije of verre toekomst een LEZ of lage emissie zone invoeren. Antwerpen begint dit jaar...
Nu weet ik bijvoorbeeld dat ik met mijn Pan (bouwjaar 1997) Parijs niet meer binnen mag binnen de peripherique...Ik ben het ook niet van plan hoor .
Echter Belgie , en zeker Vlaanderen is één grote stad aan het worden en voor men het weet zit men dus in zo'n LEZ-zone tussen dit en enkele jaren...Alsof motorfietsen de grote vervuilers zijn...
Weet iemand de euronorm van een ST1100 van '97, is er verschil met bvb ééntje van vroeger of later bouwjaar?
koude motorgroeten,
Meer en meer steden gaan in de nabije of verre toekomst een LEZ of lage emissie zone invoeren. Antwerpen begint dit jaar...
Nu weet ik bijvoorbeeld dat ik met mijn Pan (bouwjaar 1997) Parijs niet meer binnen mag binnen de peripherique...Ik ben het ook niet van plan hoor .
Echter Belgie , en zeker Vlaanderen is één grote stad aan het worden en voor men het weet zit men dus in zo'n LEZ-zone tussen dit en enkele jaren...Alsof motorfietsen de grote vervuilers zijn...
Weet iemand de euronorm van een ST1100 van '97, is er verschil met bvb ééntje van vroeger of later bouwjaar?
koude motorgroeten,
- LittleRabbit
- Site Admin
- Motortype: R1200GS
- Kleur: Wit
- Bouwjaar: 2015
- Dealer: A.V.R.acing
- Technische Bagage: Leek
Re: Lage emissiezone in met een ST1100?
LEZ in Antwerpen geldt niet voor Motoren, en tevens zijn motoren (op enkele uitzonderingen na) geen Diesels...
So no problem
So no problem
"As soon as you touch this limit, something happens and you suddenly can go a little bit further.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high"
Ayrton Senna
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high"
Ayrton Senna
- LittleRabbit
- Site Admin
- Motortype: R1200GS
- Kleur: Wit
- Bouwjaar: 2015
- Dealer: A.V.R.acing
Zopas de test gedaan met mijn gegevens van mij Africa Twin RD07 van 1993 en dit was het resultaat voor Antwerpen (op hun site):
Voila
Resultaat en mogelijkheden op basis van uw voertuiggegevens
Uw voertuig mag in de lage-emissiezone rijden.
Wat moet u doen?
Niets, uw voertuig heeft automatisch toegang tot een nog onbepaalde datum na 31/12/2024.
Voila
"As soon as you touch this limit, something happens and you suddenly can go a little bit further.
Ayrton Senna
Ayrton Senna
-
- Lid
Bedankt allen,
Ik weet dat de meeste motoren zeker geen diesels zijn maar ze hebben het ook gemunt op oudere benzinemotoren hoor...kijk maar naar Parijs, en als het druppelt in Parijs volgt de rest ook, gewoon een kwestie van tijd en politiek. Hopelijk alleen voor oudere benzine-auto's dan maar en "vergeten" ze hier de "oude" moto's...ik rij namelijk liever met de "oude" dan met de huidige ST...
Thx,
Ik weet dat de meeste motoren zeker geen diesels zijn maar ze hebben het ook gemunt op oudere benzinemotoren hoor...kijk maar naar Parijs, en als het druppelt in Parijs volgt de rest ook, gewoon een kwestie van tijd en politiek. Hopelijk alleen voor oudere benzine-auto's dan maar en "vergeten" ze hier de "oude" moto's...ik rij namelijk liever met de "oude" dan met de huidige ST...
Thx,
- panneivo
- Lid
- Motormerk: BMW
- Motortype: K1600 sport GSA1250
- Kleur: Black Silver GSA HP
- Bouwjaar: 2020
- Dealer: Meeussen Geel
ja en als je betaald dan heb je geen motor meer met vervuiling de mensen moeten eens wakker wordenWalter schreef: ↑do 05/01/17 - 22:36 Bedankt allen,
Thx,
Waar ik kwam kende ze de pan
Al gaat de motor nog zo snel, Gtsportivo achterhaalt hem wel
Al gaat de motor nog zo snel, Gtsportivo achterhaalt hem wel
-
- Lid
Ge hebt gelijk, 100%… maar we zijn er vet mee..; uiteindelijk draait het om geld , kassa kassa voor de “overheid” onder het mom van “leefmilieu”... er is daadwerkelijk een verschil tussen oude versleten diesels , kamions , bussen en een motor die toevallig geen milieunorm heeft...
-
- Lid
- Motortype: CBR1100XX
- Kleur: Titanium
Idem hier voor een Blackbird van 1997
Resultaat nummerplaatcheck*
Uw voertuig heeft toegang tot de LEZ.
U hoeft verder niets te doen om de LEZ binnen te rijden.
Periode toegang:
Vanaf Tot en met
een nog onbepaalde datum na 31/12/2027
Voor motoren inderdaad geen probleem daar de regels niet tellen voor motoren
Resultaat nummerplaatcheck*
Uw voertuig heeft toegang tot de LEZ.
U hoeft verder niets te doen om de LEZ binnen te rijden.
Periode toegang:
Vanaf Tot en met
een nog onbepaalde datum na 31/12/2027
Voor motoren inderdaad geen probleem daar de regels niet tellen voor motoren
Ride free from ET
-
- Lid
Niet voor motoren, behalve Bvb in Parijs, binnen de peripherique...en als het druppelt in Parijs...
- guyke
- Lid
- Motortype: ST1300
- Kleur: Rood
- Bouwjaar: 2011
- Dealer: doe veel zelf met hulp van ...
- Technische Bagage: Vervang mijn olie zelf/inspecteren
Pan geen probleem maar met mijn Berlingo is het betalen in Antwerpen, dus gaan we elders schoppen.
"Driverke" je zal steeds in gedachten met ons samen rijden.
Guyke & Christel
M-AAR 756
Guyke & Christel
M-AAR 756