Pagina 1 van 1

Remblokken

Geplaatst: di 10/05/16 - 19:12
door StannyB
Weet er iemand wat het verschil is tussen
syntetisch half gesinterde of standaard remblokken ?
Welk van de drie zijn het meest duurzaam wanneer je rekend dat ik zo een 4 a 5000 km per jaar afleg dus weinig.
Vriendelijke Groeten ,
Stanny

Re: Remblokken

Geplaatst: wo 11/05/16 - 04:46
door panneman
Ik denk dat je bedoeld gesinterd ipv synthetisch :?: :lol:


Zoals de naam het al zegt worden gesinterde remblokken gemaakt van gesintered metaal, met weinig bindmiddel. Sinteren betekend het samenpersen van gemalen, versnipperd of verguisd metaal onder hoge druk en temperaturen. Dit resulteert in een solide massa. Veel gebruikte metalen zijn koper, brons of een mix. Gemixte metalen worden vaak gebruikt voor straat gebruik terwijl de blokken met ijzer zeer geschikt zijn voor high performance (race) gebruik omdat ze tegen extreme temperaturen kunnen. Voor de hoge temperaturen wordt een keramisch poeder toegvoegd.

Gesinterde remblokken zijn minder zacht dan organische remblokken, dit betekend dat er meer kracht gegeven moet worden bij het aanhalen van de remhendel. De blokken produceren vaak een zwarte corrosieve stof waardoor het aanbevolen is de velgen met enige regelmaat te reinigen.

Wanneer een gesinterd remblok kopen

Gesinterde remblokken zijn goed geschikt voor normaal gebruik en zelfs uitermate geschikt voor high performance en race gebruik. Gesinterde remblokken zijn over het algemeen duurder dan andere typen. Gebruikt u uw motor voor normaal weg gebruik? Dan zijn organische remblokken een goede kwaliteit / prijs keuze. Gebruikt u uw motor intensief en vereist u high performance? Dan worden gesinterde remblokken aanbevolen.

Re: Remblokken

Geplaatst: do 12/05/16 - 07:41
door StannyB
Veel dank voor de goede raad !!! heb gekozen voor gesinterde remblokken denk meer intensiever te rijden met de moto daarom.Verder zijn er nog enkele heuvels te overbruggen mijn uitlaat is afgebroken spijtig dat ik hier géén foto kan plaatsen.De uitlaat kant collector is gebroken langs de linkse kant daar waar deze in de achterste uitlaatpot ingeschoven zit dus deze moet vervangen,denk te wachten tot het najaar.Er is iemand in mijn buurt die mij steunt en dit tijdelijk dichtgelast heeft tot vervanging.Deze beloofd mij te steunen met inductie techniek om vast geroeste moeren los te krijgen dus volle moed te starten later.Nu eerst de remblokken vervangen,en olie verversing is er iemand die mij kan verwijzen naar een oreginele onderdeel verdeler langs internet steeds welkom.
Groetjes

Re: Remblokken

Geplaatst: do 12/05/16 - 10:45
door panneman
Hou er wel rekening mee dat deze remblokken de remschijven vlugger doen verslijten :idea:
Zou zeker eerst de dikte van de schijven meten alvorens te gaan experimenteren met niet originele onderdelen.

Re: Remblokken

Geplaatst: do 12/05/16 - 19:12
door woste
hallo Stanny

mbt de uitlaten: heb ik ook 2x laten lassen enkele jaren geleden op mijn 1100, destijds ook prijs gevraagd voor nieuwe, maar was een beetje te prijzig - zolang je je kan behelpen met lassen, zo laten zou ik zeggen

Re: Remblokken

Geplaatst: do 12/05/16 - 20:01
door Manus
Op de Pan zitten origineel gesinterde remblokken.
Maar even een punt van aandacht;
Er zijn verschillen bij gesinterd tussen de merken in hardheid.
Neem de originelen, dan loop je niet het risico dat de schijven harder slijten dan de remblokken.
Zelfs bij Honda zien sommige blokken er hetzelfde uit maar hebben toch een ander codenummer.

Re: Remblokken

Geplaatst: zo 15/01/17 - 13:59
door cram
??? op de pan 1100 en 1300 en alle motoren boven de 750 cc word altijd met gesinterde remblokken gereden .
zelfs de orginele remblokken van honda zijn gesintert .

dat gesinterde de remschijven snel doen verslijten klopt ook niet , bij de meeste motoren rijd men tussen de 80.000 en 150.000 km met die remblokken , naargelang de rijstijl .

voor mij niets anders dan gesinterde blokken , gaan ook langer mee dan de organische blokken

gr marccc