voorvork veren

Technische gedeelte voor uw vragen en/of antwoorden met de Honda Pan European ST1300
Plaats reactie
johanP
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 10/10/18 - 19:59
Motormerk: honda
Motortype: st1300
Kleur: grijs
Bouwjaar: 2002
Technische Bagage: Sleutel af en toe

voorvork veren

Bericht door johanP »

Ben heden begonnen aan het vervangen van de voorvork keerringen , bij het bekijken van een educatief filmpje op
YT ( the old guy) zag ik dat hij ook de veren verving omdat hij vond dat de motor vooraan wat diep hing ? , hoe lang gaan
die voorvork veren eigenlijk mee ? , heb nu 110K op de teller staan.
Gebruikersavatar
panneivo
Lid
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: ma 15/09/08 - 18:51
Motormerk: BMW
Motortype: K1600 sport GSA1250
Kleur: Black Silver GSA HP
Bouwjaar: 2020
Dealer: Meeussen Geel
Technische Bagage: Sleutel af en toe
Locatie: retie

Re: voorvork veren

Bericht door panneivo »

Beste ,ik had die van mij vervangen op de 78.000 km ,zaten wel bijna altijd met 3 op de motor . :lol: :lol:
deze waren van HYPERPRO Heavy ,voorveren en achter veer in een pakket kosten 256 euro ,je kent je motor niet meer terug .
was ik heel tevreden over . :dance:
Waar ik kwam kende ze de pan :)
Al gaat de motor nog zo snel, Gtsportivo achterhaalt hem wel :whistle:
Gebruikersavatar
LittleRabbit
Site Admin
Site Admin
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 22/02/09 - 18:49
Motormerk: Honda
Motortype: R1200GS
Kleur: Wit
Bouwjaar: 2015
Dealer: A.V.R.acing
Technische Bagage: Leek
Locatie: Gent

Re: voorvork veren

Bericht door LittleRabbit »

Andere veren, vermoedelijk progressieve, wordt vaak genomen. Geven uiteraard een heel ander gevoel...
"Hoelang gaan veren mee?"
Veren/Veerstaal op zich eeuwig.... een veer heeft een max en min, zolang je daar niet over gaat blijft de veer z'n werk doen.
Vergelijk het met het veertje uit een balpen... zolang je dat niet te ver uit trekt, blijft het z'n werk doen.

Wat wel slijt is al de rest in je poot, binnenwerk, seals, olie, poten zelf, etc...
"As soon as you touch this limit, something happens and you suddenly can go a little bit further.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high"
Ayrton Senna
Plaats reactie