Nazicht van mijn ST 1300
Geplaatst: zo 14/02/16 - 21:21
Terug een pan aangeschaft die door een Honda dealer is onderhouden met onderhoudsboekje, maar met zéér weinig km. Achteraf is gebleken dat het nazicht niet hoefde, maar je weet maar nooit , dus het zekere voor het onzekere genomen.
De bordeaux is mijn nieuwste aanwinst.
Eerst de kuipdelen maar verwijderen.
De koelvloeistof mag er ook af.
Het thermostaathuis.
Dit is de thermostaat die er uit komt, die OK is.
De thermostaat kan je testen in een potje met water en azijn er in, zodat deze ook gereinigd word. En neem een duidelijke afleesbare thermometer zo dat je goed kan volgen dat de thermostaat bij +/- 82° langzaam open gaat, en nadien terug dicht gaat bij daling van temperatuur, dus bij +/- 82° moet deze terug gesloten staan. Anders een nieuwe steken.
Luchtfilter eens nakijken desnoods uitblazen, dit doe je best van buiten naar binnen, anders blaas je het stof vaster er in.
De koppelingsvloeistof maar eens verversen, deze trek ik vacuüm aan de ontluchtingsnippel onderaan.
Op de beide cilinderkoppen vind je deze bulten, ook de moeite om eens een beurd te geven.
De rechtse is proper gemaakt.
Nu gaan we eens het motorblok een reiniging geven.
Nu gaan we eens het motorblok een reiniging geven, waar na jaren gebruik nog veel vuil in blijft zitten na het aflaten van de koelvloeistof, die problemen kan veroorzaken bij de thermostaat en de radiateur.Hier is een filter voor zien in de spoelingbak.
En dan naspoelen voor de bijtende producten er uit te krijgen.
Dit heb ik ook gedaan met de radiateur.
De bordeaux is mijn nieuwste aanwinst.
Eerst de kuipdelen maar verwijderen.
De koelvloeistof mag er ook af.
Het thermostaathuis.
Dit is de thermostaat die er uit komt, die OK is.
De thermostaat kan je testen in een potje met water en azijn er in, zodat deze ook gereinigd word. En neem een duidelijke afleesbare thermometer zo dat je goed kan volgen dat de thermostaat bij +/- 82° langzaam open gaat, en nadien terug dicht gaat bij daling van temperatuur, dus bij +/- 82° moet deze terug gesloten staan. Anders een nieuwe steken.
Luchtfilter eens nakijken desnoods uitblazen, dit doe je best van buiten naar binnen, anders blaas je het stof vaster er in.
De koppelingsvloeistof maar eens verversen, deze trek ik vacuüm aan de ontluchtingsnippel onderaan.
Op de beide cilinderkoppen vind je deze bulten, ook de moeite om eens een beurd te geven.
De rechtse is proper gemaakt.
Nu gaan we eens het motorblok een reiniging geven.
Nu gaan we eens het motorblok een reiniging geven, waar na jaren gebruik nog veel vuil in blijft zitten na het aflaten van de koelvloeistof, die problemen kan veroorzaken bij de thermostaat en de radiateur.Hier is een filter voor zien in de spoelingbak.
En dan naspoelen voor de bijtende producten er uit te krijgen.
Dit heb ik ook gedaan met de radiateur.