Pagina 1 van 1

olielek

Geplaatst: do 26/06/14 - 07:46
door marcel
Voor de techniekers onder ons,
Na bijna 100K op de teller heb ik een kleine olielek.
Ik denk het na lang zoeken gevonden te hebben.
Het is volgens mij bij het voetschakelmechanisme met die 2 bolgewrichtjes op de uitgaande as ( boven )van het motorblok.
Dat stangetje gaat nogal ver naar boven en ik weet niet echt hoe je daar aan kunt werken om een seal te kunnen vervangen.
Zijn er onder onze Panrijders die het ook al voor hebben gehad?
Iemand een idee wat de beste werkwijze is?

Re: olielek

Geplaatst: wo 09/07/14 - 07:27
door marcel
Vervolg van vorige vraag :
De olielek is gevonden, het was niet datgene wat ik dacht.
Schakelmechanisme gedemonteerd en gesmeerd, terug gemonteerd.
Motorblok gekuist en rond gereden zonder de onderste zwarte kunstof stukken.
Het blijkt van de cardanas te komen.
En specifiek tussen het motorblok en de achterbrug.
Dat zal heel wat werk opleveren om die olielek te herstellen.
De dichting op het motorblok moet vervangen worden, dus de achterbrug moet eraf.
Wie heeft dit ook al voor gehad?
Marcel.

Re: olielek

Geplaatst: wo 09/07/14 - 08:55
door CBX
Het komt sporadisch voor dat een kering lekt.

Maar het is een dag werk want vanaf het achterlicht tot de brandstof tank moet alles gesloopt worden, en dat alleen om een kering van ongeveer € 5.- te monteren.