Pagina 1 van 1

Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: za 09/06/12 - 20:57
door Filemon
Deze morgen Panneke rare toeren çç
In gang gestoken en draaid goed , eens warm toerental valt +- 400 toeren en valt stil ??

Wat kan dit zijn ??

Re: Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: zo 10/06/12 - 09:40
door CBX
Filemon schreef:Deze morgen Panneke rare toeren çç
In gang gestoken en draaid goed , eens warm toerental valt +- 400 toeren en valt stil ??

Wat kan dit zijn ??
Vacuum-slangetjes moeten elke 6 jaar vervangen worden.

Re: Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: ma 11/06/12 - 11:31
door Bikevriend
Hoi Filemon,

Heb een gelijkaardig probleem gehad, zie topic hier "gebarsten cylinderkop ?".
Onbegrijpelijkerwijze draait mijn motor nu terug als vroeger. Dealer heeft uiteindelijk alles gedemonteerd en terug ineengestoken zonder iets te vinden ...

Re: Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: wo 04/07/12 - 10:25
door Filemon
Probleem heeft zich zelf opgelost , geen probleem meer tot nu toe :?: :?:

Kan ms. zijn dat ik ergens wat vuile benzine gekregen heb ??

Hopelijk is het zo opgelost :?:

Re: Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: wo 04/07/12 - 13:06
door Chriske
Blijkbaar een Pan-virus dat de ronde doet...

Wil deze middag vertrekken naar 't werk... 5 maal Pan gestart, 5 maal Pan stil gevallen :roll:

6e keer wat gas bijgegeven... efkes een hoestbui en draaide weer normaal, vreemd...

Nooit voorgehad...

Chriske :-s

Re: Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: wo 04/07/12 - 13:24
door CBX
Chriske schreef:Blijkbaar een Pan-virus dat de ronde doet...

Wil deze middag vertrekken naar 't werk... 5 maal Pan gestart, 5 maal Pan stil gevallen :roll:

6e keer wat gas bijgegeven... efkes een hoestbui en draaide weer normaal, vreemd...

Nooit voorgehad...

Chriske :-s
Morgen eerst even een keer aan het gashendel draaien.............en dan starten.
This nogal werm hey!

Re: Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: wo 05/03/14 - 13:37
door Bikevriend
Wil deze topic even terug bovenhalen.

Heb eerder hier eens op gereageerd dat ik hetzelfde probleem had en dat het zich uiteindelijk had opgelost.
Was dit maar waar ...

We zijn ondertussen al een hele tijd verder en af en toe heb ik dat probleem nog steeds. Bovendien is mijn stationair toerental niet altijd hetzelfde. Als de motor vlot draait, is het toerental 1000 toeren en beweegt de naald van de toerenteller niet. 10 km verder kan het dan ineens maar 700 zijn en danst de naald van de toerenteller.
Ik heb ook de indruk dat ik vermogen kwijt ben, maar daarvan ben ik niet 100% zeker.
Verbruik is hetzelfde.

Bij de dealer vinden ze niks. Motor heeft daar al verschillende keren aan de computer gehangen, de temperatuursensor is vervangen, uitlezing van de mapsensor met de computer geeft geen fout, ...

Nu heb ik op een ander motorforum het wedervaren van iemand anders gelezen, die ongeveer hetzelfde voorhad.
Bij hem was het blijkbaar opgelost met het steken van nieuwe bougies.

Vraag is nu of iemand kan bevestigen of de vermelde problemen effectief zouden kunnen liggen aan een slecht werkende bougie ...

Re: Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: wo 05/03/14 - 14:19
door CBX
Bikevriend schreef: Bij hem was het blijkbaar opgelost met het steken van nieuwe bougies.

Vraag is nu of iemand kan bevestigen of de vermelde problemen effectief zouden kunnen liggen aan een slecht werkende bougie ...
Voor de prijs hoef je het niet te laten en er kan altijd wel een slechte bougie tussen zitten, dus gewoon alle vier vervangen dan weet je het.

Re: Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: wo 05/03/14 - 19:28
door leo41
Er zitten onderdruk slangetjes op die zorgen voor de vervroeging van de ontsteking als die verstopt zijn (met een soort smurrie) kan je die problemen krijgen. Zelf voorgehad Van Russelt in hasselt heeft dat toen opgelost. :sante

Re: Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: vr 07/03/14 - 18:58
door Nightwing
leo41 schreef:Er zitten onderdruk slangetjes op die zorgen voor de vervroeging van de ontsteking als die verstopt zijn (met een soort smurrie) kan je die problemen krijgen. Zelf voorgehad Van Russelt in hasselt heeft dat toen opgelost. :sante
Check! Ook voorgehad (met m'n vorige) en zelfde verhaal van dealer gehoord.

Re: Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: ma 10/03/14 - 13:01
door Bikevriend
Misschien een zeer domme vraag, maar ik ben een absolute leek wat techniek betreft ...
Waar zitten die slangetjes ergens ?
Doe mijn motor hoogstwaarschijnlijk volgende week binnen en dan kan ik zowel naar de bougies als naar die onderdrukslangetjes laten kijken ...

Re: Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: ma 10/03/14 - 13:33
door CBX
Nou die slangetjes zie je niet tenzij:
1e)Tank omhoog zetten.

Afbeelding

2)Aanzuigrubbers/luchtfilter verwijderen.

Afbeelding

3)Dan krijg je dit te zien en daar zitten de nodige slangetjes! :lol:

Afbeelding

Re: Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: ma 10/03/14 - 19:28
door cram
bogie's vervangen , of gebroken bogie kop

Re: Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: di 27/05/14 - 10:31
door Bikevriend
Heb uiteindelijk de raad van Leo41 gevolgd en heb mijn motor binnengedaan bij Van Russelt in Hasselt.
Moet zeggen dat het zeer vriendelijke en zeer correcte mensen zijn ...
Bij nazicht is gebleken dat het grote onderhoud, dat elke 24000km dient te gebeuren, de eerste keer (op 24000km) bij LS in Lier, waar ik mijn motor heb gekocht, nooit serieus is gebeurd.
De remvloeistof was nooit vervangen, kleppendeksel nooit gedemonteerd, remklauwen voor en achter zaten muurvast, en het water in de radiator stond vijf centimer onder de dop !
Vermits er toch al een goei 46000km opstonden, heeft men bij Van Russelt voorgesteld het grote onderhoud van 48000km al te doen en tegelijk oa ook te kijken naar die onderdrukslangetjes (die achteraf gezien pottoe bleken te zitten).
Na bijna een volle dag werk en een factuur van bijna 800 euro, draait hij eindelijk terug soepel.
Laat me hout vasthouden, tot hiertoe geen problemen meer gehad :D

Moraal van het verhaal is dan volgens mij dat LS Motors in Lier een oplichter is en een zaak die volledig te mijden is !

Re: Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: di 27/05/14 - 11:53
door panneman
Misschien uw verhaal en klacht eens naar de klantendienst van Honda sturen :?:
Of naar LS Motors zodat zij wederwoord kunnen geven :?:

Re: Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: di 27/05/14 - 14:29
door Bikevriend
Heb daar ook al aan gedacht, maar twijfel nog ...
Mechanieker van bij Van Russelt heeft blijkbaar jaren voor Honda Belgium gewerkt. Volgens hem worden zulke zaken gewoon verticaal geklasseerd.

Re: Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: wo 28/05/14 - 08:03
door leo41
Ee goede garage voor uw onderhoud kan wonderen doen ,zat éérst ook met dat probleem maar ze hadden altijd een uitleg hoe dat kwam het kwam er op neer dat honda de zaak aan het onderzoeken was, tot ik iemands raad opvolgde en naar Vanrusseld ben gegaan en heb nu een goede pan-motor geen problemen meer gehad nadien dus u zult uw onderhoud daar niet beklagen. :sante

Re: Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: wo 28/05/14 - 17:52
door cram
maar wat scheelde er dan aan ????

Re: Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: wo 28/05/14 - 18:52
door leo41
In die vacium slangetjes zit dan zo een smurry die, als de motor warm is dunner wordt en dan gaat de vacium zijn werk wel doen (dient voor de voorontsteking of zo),koud en stijf is de vacium afgesloten en zo draait de motor koud de ene keer amper 500 toeren de andere keer 1800 tr soms normaal . zo ongeveer ervaarde ik dat ongeveer. :sante

Re: Stationeer draaien probleem .

Geplaatst: vr 30/05/14 - 14:13
door Bikevriend
Dat komt overeen met wat ik ook steeds voorhad.
Bij mij dan nog in combinatie met te weinig vloeistof in de radiator waardoor de wax-sensor ook niet optimaal kan werken.