Pagina 2 van 2

Re: Lakschade

Geplaatst: za 10/04/10 - 21:53
door eddy(waasland)
Blackpan schreef:... met maar 6500 km en nog geen jaar oud de lak al dof geworden is.
...We praten hier trouwens niet over een motor van 5000 euro maar minstens het 3-voudige.
mvg Alain
We mogen nog zo fier zijn op onze Pan en Honda, maar dit is toch wel waar hé !!

Re: Lakschade

Geplaatst: zo 11/04/10 - 19:41
door Johanco
Een kennis van mijn ouders had een bordeaux Opel Record (ja , tiental jaren geleden ). De motorkap was na een paar jaar 'wit gepoederd ' ; gewoon mat.
Na herhaaldelijk protesteren, toch een nieuwe herspoten motorkap verkregen.
Aanhouder wint :!:

Mijn besluit : laten herspuiten die handel, voor uw gemoedsrust en voor de schoonte van uw brommerke

Re: Lakschade

Geplaatst: ma 12/04/10 - 06:07
door Melis Luc
Johanco schreef:Een kennis van mijn ouders had een bordeaux Opel Record (ja , tiental jaren geleden ). De motorkap was na een paar jaar 'wit gepoederd ' ; gewoon mat.
Na herhaaldelijk protesteren, toch een nieuwe herspoten motorkap verkregen.
Aanhouder wint :!:

Mijn besluit : laten herspuiten die handel, voor uw gemoedsrust en voor de schoonte van uw brommerke

Volledig mee eens!!maar die wit uitgeslagen motorkap zal niet zijn van met zijn knieén tegen te schuren !!!En sinds wanneer valt lakbeschadiging (dan nog door uzelf veroorzaakt )onder garantie :HAM: :HAM: [-X [-X

Re: Lakschade

Geplaatst: ma 12/04/10 - 10:15
door Blackpan
Mijne st 1100 had 60.000 km en mijn dl 1000 heeft er 18.000 en beide hebben geen kniebeschermers en de lak ziet er nog steeds als nieuw uit.
Ik blijf erbij dat ik dit niet normaal vind bij deze kilometerstand en leeftijd van de moto maar over jullie geliefde pan mag er blijkbaar geen commentaar geleverd worden want dan zijn er sommige op hun tenen getrapt.

Re: Lakschade

Geplaatst: ma 12/04/10 - 10:31
door eddy(waasland)
Als wij dat allemaal normaal vinden en geen reacties geven aan de dealers en Honda zelf.
Waarom zouden ze dan nog maar overwegen er iets aan te doen ?

Om zoiets moeten we onze machine niet slecht maken, daarvoor zijn er teveel knappe dingen aan, maar een kritiekloze adoratie is toch wel een ander uiterste, niet ?

Re: Lakschade

Geplaatst: ma 12/04/10 - 11:25
door CBX
eddy(waasland) schreef:Als wij dat allemaal normaal vinden en geen reacties geven aan de dealers en Honda zelf.
Waarom zouden ze dan nog maar overwegen er iets aan te doen ?

Om zoiets moeten we onze machine niet slecht maken, daarvoor zijn er teveel knappe dingen aan, maar een kritiekloze adoratie is toch wel een ander uiterste, niet ?
Mijn pan St1300 van juni 2002 heeft nooit geen tankbeschermer(s) gehad (Zie bijgaande foto) en de lak is ook nooit beschadigd. Derhalve neem ik aan dat dit Exemplarisch is en dit gewoon netjes geregeld moet worden door de dealer c.q Honda. En kritiekloos mag en moet je nooit zijn dan doe je jezelf tekort.

Afbeelding

Re: Lakschade

Geplaatst: ma 12/04/10 - 11:33
door Melis Luc
Blackpan schreef:Mijne st 1100 had 60.000 km en mijn dl 1000 heeft er 18.000 en beide hebben geen kniebeschermers en de lak ziet er nog steeds als nieuw uit.
Ik blijf erbij dat ik dit niet normaal vind maar over jullie geliefde pan mag er blijkbaar geen commentaar geleverd worden want dan zijn er sommige op hun tenen getrapt.

Beste Blackpan
Ik ben helemaal niet op mijn tenen getrapt,maar de vraag wordt hier gesteld door Bikevriend,en wij trachten hem te helpen met onze ondervindingen,dat was toch de bedoeling denk ik!!.Niet iedereen heeft dezelfde houding op zijn motor,daarom kan het zijn dat uw lak niet wordt beschadigd ,en die van een andere rijder dan wel weer :idea: :idea: .Trouwens een matte plek in de lak kan je heel gemakkelijk weg polieren,met de hand of met behulp van een machiene,en hoeft daarom niet herspoten te worden. Het voorbeerld van hierboven met die motorkap is dan weer iets anders ,geen appels met peren vergelijken !!de matte plekkken op de tank heb je zelf veroorzaakt,en daar kan je volgens mij honda niet voor aansprakelijk stellen,een helemaal verkleurde motorkap, na een paar jaar is duidelijk een fabrieksfout en daar kan je de fabrikant wel voor aanspreken !!!:finga: :finga: :finga:

Re: Lakschade

Geplaatst: do 15/04/10 - 11:40
door Bikevriend
Hallo jongens,

Langs de ene kant ben ik het inderdaad wel volmondig eens met de stelling dat dit nooit had mogen gebeuren, toch zeker niet met een machine van een half jaar oud. Langs de andere kant wil ik niet eindeloos in discussie gaan met de dealer of met Honda en vervallen in eindeloos welles-nietes-spelletje dat aan het eind van de rit niks zal opbrengen, tenzij je zelf gerechtelijke stappen onderneemt.
Mijn dealer, LS Motors in Lier, heeft ondertussen contact genomen met Honda. Het probleem schijnt wel degelijk bekend te zijn en er hadden van in 't begin al standaard tankbeschermers moeten gekleefd zijn, zoals ook hier op het forum door iemand is geopperd. Als ik mijn dealer mag geloven, zijn die tankbeschermers nooit mee geleverd en uiteraard ook niet gekleefd. Volgende week ga ik bij de dealer langs om ze alsnog te laten aanbrengen.
Ik weet het, het is deels een halfslachtige oplossing, maar vrees dat dit het beste is dat ik uit de brand kan slepen !

Re: Lakschade

Geplaatst: zo 18/04/10 - 08:13
door chrisv
Hoikes ,

die zijdelingse tankpads worden altijd bijgeleverd bij een nieuwe pan . ( zitten in de doos bij het spatbord )
Het is aan de dealer om deze te plaatsen .
trouwens moet de dealer nog wel enkele dingen monteren eer de pan showroomklaar is .

krat openplooien , moto heffen , wiel en spatbordmonteren , spiegels monteren met clipsen en rubbers , zijvinnen erop zetten , sloten zijkoffers monteren , scherm monteren , ontvetten , zijdelingse tankpads monteren , enz .... toch wel vlotjes een uurke aan bezig als ge het gewoon zijt en uw gerief hebt .
En als er een aktie loopt met handvat verwarming , windbeschermers en topcase ben je wel een uurke of 3/4 zoet .

Greetz