Mooi uitgelegd en geillustreerd..
Ik begin ook een probleem te krijgen ,vooral op autbaan is het te merken.
Zal bij terugroepactie dit euvel ook moeten laten herstellen
panneman schreef:Allé,allé probeer hier maar eens een deftige uitleg te geven
Sorry Ivan, het is je vergeven. Ik weet dat je het volgend excuus aan het voorbereiden bent om naar de zee te kunnen gaan, nadat jouw rappels afgewerkt zijn. Maar ik kan dit toch niet openlijk op het forum schrijven. Zie dat jouw vrouwtje het leest
If you don't know where you are going, you'll end up somewhere else. - Yogi Berra
henry schreef:Bij mij blijfen altijd drie blokjes branden, zelfs bij hoge tempratuur is dit nomaal?
Henry
Hallo Henry, ja hoor. Dat is perfect normaal. Ik rijd dagelijks met mijn Pan, zowel winter als zomer en de temperatuuraanduiding blijft altijd op 3 blokjes staan.
Doet het dat niet, dan rij je ofwel in extreme koude of hitte of te korte afstanden. En anders is er een technisch mankement(je). Maar altijd 3 blokjes is perfect normaal.
Yo de mannen,
vorige week van enkele van jullie tips gekregen over mijn stijgen van verbruik en de waarschijnlijk oorzaak ' de thermostaat '. Heb dit even nagevraagd bij mijn garagist Geert Van Mol en die heeft na contact met Honda zojuist bevestigd dat mijn panneke een van de reeks was met bepaalde chassisnummers die werden teruggeroepen ivm met een thermostaatprobleem. Nu ben ik zeker dat ik die brief niet ontvangen heb anders had ik daar ZEKER op gereageerd. Dit heeft Geert hen ook zo gezegd. Conclusie, mijne nieuwe thermostaat is besteld en word in de loop van volgende week geplaatst, en het goede nieuws. Nog onder GARANTIE !! Bedankt voor de sommige tips die ik van jullie heb gekregen, anders zou ik dit nooit geweten en ontdekt hebben.
Ja, moet het toch nog efkes gewoon worden, al die spontane reacties en aangeboden hulp. Heb heel lang op deze site aan het rondkijken geweest voor ik mij aangemeld heb en uiteindelijk toch gedaan en ondertussen zeker geen spijt van gehad. Ik rij meestal woon-werk, maar ik ben toch van plan om enkele ritten te doen en zo sommige van jullie misschien toch te leren kennen. Het is altijd leuker om te weten wie je helpt nietwaar, en dan kan ik jullie ene trakteren ivm met da thermostaatprobleem dat jullie opgelost hebben. Het enige probleem is dat ik altijd s'nachts werk, dus de ritten die s'morgens vertrekken die kan ik al vergeten ( en dat zijn ze bijna allemaal ) en mijn zoon heeft alle week-end wedstrijden met zijn atletiekclub en daar ga ik ook dikwijls mee. Volgend jaar toch wa verlof plannen in functie van mijn panneke, Pangathering en dergelijke. Ge zij van mij nog nie vanaf !!
BUFFEL schreef:Yo de mannen,
vorige week van enkele van jullie tips gekregen over mijn stijgen van verbruik en de waarschijnlijk oorzaak ' de thermostaat '. Heb dit even nagevraagd bij mijn garagist Geert Van Mol en die heeft na contact met Honda zojuist bevestigd dat mijn panneke een van de reeks was met bepaalde chassisnummers die werden teruggeroepen ivm met een thermostaatprobleem. Nu ben ik zeker dat ik die brief niet ontvangen heb anders had ik daar ZEKER op gereageerd. Dit heeft Geert hen ook zo gezegd. Conclusie, mijne nieuwe thermostaat is besteld en word in de loop van volgende week geplaatst, en het goede nieuws. Nog onder GARANTIE !! Bedankt voor de sommige tips die ik van jullie heb gekregen, anders zou ik dit nooit geweten en ontdekt hebben.
Oeps, dit is het eerste wat we hier van horen dat HONDA een terugropeactie zou ondernomen hebben voor het vervangen van een thermostaat. Het zou intressant zijn moest jouw dealer ons de betreffende series kunnen doorspelen .
Dit onderwerp staat aangestipt in Techniek omdat er veel mensen niet weten dat die thermostaat snel stuk gaat , volgens Honda nu bij een bepaalde serie.
In ieder geval positief dat Honda dit nog in garantie wil nemen.
Heb gisterenavond Geert Van Mol aan de lijn gehad. Heb hem gevraagd ivm met de chassisnummers. Hij zei dat er voor de serienummers die in aanmerking kwamen indertijd een schrijven was gestuurd. Aangezien ik mijne pan 2dehands gekcoht heb, hij was 1 jaar oud, vermoed hij dat de vorige eigenaar de brief heeft gehad en niet doorgespeeld aan hem of mij.
Als je info wil weten kun je volgens hem best even met je serienummer zelf of via je garagist informeren of dit bij jullie ook het geval was. Hij wist de series niet maar bij Honda weten ze dit zeker wel. Als je jullie pan nieuw gekocht hebben moeten jullie de brief gehad hebben en anders even informeren bij Honda. Ze waren in mijn geval gelukkig zo eerlijk om dit zelf naar boven te brengen, anders had ik dit nooit geweten en zelf in de kosten gevallen.
Dit is de eerste maal dat ik hoor dat er een briefing geweest zou zijn .
Hier hebben verschillende eerste eigenaars het thermostaatprobleem gehad en nooit is er meldinge gemaakt van een actie vanwege Honda.
Ook op andere fora nooit gelezen .Weeer een rare zet van Honda
panneman schreef:Dit is de eerste maal dat ik hoor dat er een briefing geweest zou zijn .
Hier hebben verschillende eerste eigenaars het thermostaatprobleem gehad en nooit is er meldinge gemaakt van een actie vanwege Honda.
Ook op andere fora nooit gelezen .Weeer een rare zet van Honda
Zal misschien te maken hebben met mijn boze mail dat ik eens gestuurd heb toen ik dit probleem had bij mijne vorige. Had echter nooit reactie gekregen en achteraf bleek dat ik een foutje in mijn email adres heb getikt. Nuja, probleem is opgelost want heb mij dan maar ne volledige nieuwe gekocht