verlaagd zadel

Plaats reactie
bruno

verlaagd zadel

Bericht door bruno »

Hallo pan-vrienden, op mijn onlangs gekochte pan 1100, is mijn zithouding ietwat te hoog, bij mijn vorige pan 1300 kon ik deze hoogte verstellen, maar bij deze is dit niet mogelijk. Aangezien ik maar net met de topjes van mijn tenen aan de grond kan, vraag ik me af ,of er verlaagde zadels bestaan voor lilliputters als ik. Ik heb eens gehoord dat er firma's zijn die de originele kunnen aanpassen. weet iemand waar ik daarvoor terecht kan, of heeft er iemand een andere oplossing hiervoor, (behalve dan hoge hakken dragen)? Thnx Bruno
Blackpan
Lid
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 30/09/07 - 06:24
Motormerk: Honda
Motortype: st 1100
Kleur: zwart
Bouwjaar: 1996
Technische Bagage: Leek
Locatie: Houthalen

Re: verlaagd zadel

Bericht door Blackpan »

Ik heb mijn zadel destijds laten aanpassen bij een zadelmakerij die ook paardenzadels maakten.
Zoek eens in de gouden gids bij jou in de buurt of vraag eens aan je dealer of die niemand weet.
monneke
In memoriam †
In memoriam †
Berichten: 617
Lid geworden op: vr 05/10/07 - 10:39
Motormerk: Honda
Motortype: ST 1300
Kleur: Silver
Bouwjaar: 2005
Technische Bagage: Leek
Locatie: 2850 Boom

Re: verlaagd zadel

Bericht door monneke »

bruno schreef:Hallo pan-vrienden, op mijn onlangs gekochte pan 1100, is mijn zithouding ietwat te hoog, bij mijn vorige pan 1300 kon ik deze hoogte verstellen, maar bij deze is dit niet mogelijk. Aangezien ik maar net met de topjes van mijn tenen aan de grond kan, vraag ik me af ,of er verlaagde zadels bestaan voor lilliputters als ik. Ik heb eens gehoord dat er firma's zijn die de originele kunnen aanpassen. weet iemand waar ik daarvoor terecht kan, of heeft er iemand een andere oplossing hiervoor, (behalve dan hoge hakken dragen)? Thnx Bruno
Dag Bruno :)
Steek misschien hier je licht eens op:
http://www.artistiek.be/zadelstoffeer.asp
Wat de Pan kan,kan de Pan alleen
enriko
Lid
Lid
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 02/08/09 - 19:20
Motormerk: geen
Motortype: geen
Kleur: geen
Bouwjaar: 2023
Dealer: voorlopig geen
Technische Bagage: Sleutel af en toe

Re: verlaagd zadel

Bericht door enriko »

Hallo,

Je kan ook je vering verlagen,zal natuurlijk duurder uitvallen dan het zadel aanpassen maar als je het zadel verlaagt zal je ook een deel comfort opofferen daar het schuimrubber dunner gemaakt wordt.
Google eens op" motorfiets verlagen".

Erik
bruno

Re: verlaagd zadel

Bericht door bruno »

Dank u voor alle reacties, hiermee zal ik al heel wat kunnen doen, waarschijnlijk zal ik voor de vermindering van schuimlaag kiezen, want het reizen en lange afstandrijden doe ik niet meer wegens rugletsel.
Bedankt iedereen
Plaats reactie