Thermostaat stuk
-
- Lid
- Berichten: 168
- Lid geworden op: di 24/05/05 - 23:13
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST1300
- Kleur: Candy Glory Red
- Bouwjaar: 2011
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: OLV Waver
Re: Thermostaat stuk
Deze ochtend 1ste keer in 3 weken terug gereden, en ik vrees dat thermostaat nummer 2 tijdens de weken stilstand of deze ochtend de geest gegeven heeft... duurt terug stuk langer eer de pan op bedrijfstemperatuur raakt (op autostrade aan 120km/u slechts 1 blokje), en het gemiddeld verbruik zit weer 1 volle liter hoger.
Vorig jaar is de 1ste onder garantie vervangen bij de verkoper. Geldt er toevallig voor die vervanging een garantie op onderdelen en/of werkuren? Indien ja, onder welke omstandigheden en hoelang? Indien nee, pech gehad
Vorig jaar is de 1ste onder garantie vervangen bij de verkoper. Geldt er toevallig voor die vervanging een garantie op onderdelen en/of werkuren? Indien ja, onder welke omstandigheden en hoelang? Indien nee, pech gehad
-
- Lid
- Berichten: 312
- Lid geworden op: za 30/09/06 - 21:43
- Motormerk: BMW
- Motortype: R 1200 gslc r1200 rt
- Kleur: Vlam blauw
- Bouwjaar: 2014
- Dealer: BMW Lievens mechanics Zottegem
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: Ninove Outer
Re: Thermostaat stuk
je hebt op vervangen onderdelen twee jaar garantie ,gaat in op de datum van de factuur van de vorige herstelling :finga: tis dat het nog in garantie is,anders zou ik eens contact opnemen met Cram
-
- Lid
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: vr 08/12/06 - 17:40
- Motormerk: Honda
- Motortype: Honda's
- Kleur: Mooi
- Bouwjaar: 2016
- Dealer: Zelf onderhoud
- Technische Bagage: Gedegen kennis
- Locatie: Zeeland-Nederland
- Contacteer:
Re: Thermostaat stuk
Voor Europa is bepaald dat iedereen volgens de wet twee jaar garantie heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de garantieperiode langer is.
De dealer/verkoper zal dit dus voor garantie moeten vervangen en vervolgens dit bij Honda claimen.
De dealer/verkoper zal dit dus voor garantie moeten vervangen en vervolgens dit bij Honda claimen.
"Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook". G'oeft gin land te hebbe um boer te zen".
-
- Lid
- Berichten: 1705
- Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
- Motormerk: -
- Motortype: -
- Kleur: -
- Bouwjaar: 2020
- Dealer: Tuybens Zottegem
- Technische Bagage: Sleutel af en toe
- Locatie: De Pinte
- Contacteer:
Re: Thermostaat stuk
Opgelet hé ....
Honda motorfietsen hebben een dekkingsperiode van 2 jaar vanaf de datum van inschrijving, tenzij anders bepaald.
Indien er onderdelen in garantie vervangen zijn brengt dit niet mee dat deze garantie op de vervangen onderdelen verlengt word want je doet geen aankoop, geen enkele producent doet dat ....
De garantie is enkel geldig voor nieuw aangekochte goederen.
Honda motorfietsen hebben een dekkingsperiode van 2 jaar vanaf de datum van inschrijving, tenzij anders bepaald.
Indien er onderdelen in garantie vervangen zijn brengt dit niet mee dat deze garantie op de vervangen onderdelen verlengt word want je doet geen aankoop, geen enkele producent doet dat ....
De garantie is enkel geldig voor nieuw aangekochte goederen.
... houd het op dit ogenblik bij 30 PK...
-
- Lid
- Berichten: 312
- Lid geworden op: za 30/09/06 - 21:43
- Motormerk: BMW
- Motortype: R 1200 gslc r1200 rt
- Kleur: Vlam blauw
- Bouwjaar: 2014
- Dealer: BMW Lievens mechanics Zottegem
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: Ninove Outer
Re: Thermostaat stuk
verleden maand mijn handvat verwarming laten vervangen werkte niet meer ,mijn daeler Van Rossom,heeft mij gezegd dat ik vanaf de datum van de faktuur 2 jaar garantie heb op alle nieuwe originele wisselstukken van honda.en als hij dat zegt zal dat ook wel zo zijn.
- cram
- Lid
- Berichten: 154
- Lid geworden op: di 11/09/07 - 13:30
- Motormerk: Honda
- Motortype: gl1800
- Kleur: champanje
- Bouwjaar: 2006
- Dealer: felix & jos
- Technische Bagage: Expert/Mechanieker
- Locatie: belgie limburg
Re: Thermostaat stuk
hangt af van de dealer
normaal mag je toch verwachten dat een herstelling meer dan een jaar of 10.000 km mee moet gaan
maar daar zit het probleem volgens mij niet
ik weet niet hoeveel km uw motor heeft ??? is vorige x de koelvloeistof vervangen of terug dezelfde erin gedaan ??
vuile koelvloeistof en een slecht type termostaad is om problemen vragen
ik merk hier dat het telkens dezelfde zijn die de termostaad kapot krijgen 2 tot 3 maal op 100.000 km
andere rijden 100.000 met de eerste orginele termostaad
het GROTE probleem zit in de termostaad , bij het minste vuil blijft deze hangen , als ik zie dat er ong 26 % de termostaad al vervangen heeft :rolleyes:
ik vervang ze telkens door de verbeterde amerikaanse versie van FAT MAN BAS (gadgets4bikes )
is trouwens de helft goedkoper dan de orginele
cram-marccc
normaal mag je toch verwachten dat een herstelling meer dan een jaar of 10.000 km mee moet gaan
maar daar zit het probleem volgens mij niet
ik weet niet hoeveel km uw motor heeft ??? is vorige x de koelvloeistof vervangen of terug dezelfde erin gedaan ??
vuile koelvloeistof en een slecht type termostaad is om problemen vragen
ik merk hier dat het telkens dezelfde zijn die de termostaad kapot krijgen 2 tot 3 maal op 100.000 km
andere rijden 100.000 met de eerste orginele termostaad
het GROTE probleem zit in de termostaad , bij het minste vuil blijft deze hangen , als ik zie dat er ong 26 % de termostaad al vervangen heeft :rolleyes:
ik vervang ze telkens door de verbeterde amerikaanse versie van FAT MAN BAS (gadgets4bikes )
is trouwens de helft goedkoper dan de orginele
cram-marccc
Laatst gewijzigd door cram op ma 23/02/09 - 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
- Berichten: 168
- Lid geworden op: di 24/05/05 - 23:13
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST1300
- Kleur: Candy Glory Red
- Bouwjaar: 2011
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: OLV Waver
Re: Thermostaat stuk
Moto is 1st ingeschreven in 2005 en heeft nu iets meer dan 52000km. Huidige thermostaat zit erin sinds jan. of feb. 2008 toen bij kmstand ca. 33000 dacht ik.
Geen idee ivm vervangen koelvloeistof. Als dat er iets aan doet, ik moet bij 't kuisen van de moto misschien wat meer aandacht aan de radiator besteden, want afh. van periode en weer kan daar wel wat zand/modder aankoeken. Daardoor is de capaciteit waarschijnlijk net iets minder?
Geen idee ivm vervangen koelvloeistof. Als dat er iets aan doet, ik moet bij 't kuisen van de moto misschien wat meer aandacht aan de radiator besteden, want afh. van periode en weer kan daar wel wat zand/modder aankoeken. Daardoor is de capaciteit waarschijnlijk net iets minder?
- cram
- Lid
- Berichten: 154
- Lid geworden op: di 11/09/07 - 13:30
- Motormerk: Honda
- Motortype: gl1800
- Kleur: champanje
- Bouwjaar: 2006
- Dealer: felix & jos
- Technische Bagage: Expert/Mechanieker
- Locatie: belgie limburg
Re: Thermostaat stuk
ik bedoel het vuil in de radiator , koelvloeistof blijft niet goedNightwing schreef:Moto is 1st ingeschreven in 2005 en heeft nu iets meer dan 52000km. Huidige thermostaat zit erin sinds jan. of feb. 2008 toen bij kmstand ca. 33000 dacht ik.
Geen idee ivm vervangen koelvloeistof. Als dat er iets aan doet, ik moet bij 't kuisen van de moto misschien wat meer aandacht aan de radiator besteden, want afh. van periode en weer kan daar wel wat zand/modder aankoeken. Daardoor is de capaciteit waarschijnlijk net iets minder?
-
- Lid
- Berichten: 168
- Lid geworden op: di 24/05/05 - 23:13
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST1300
- Kleur: Candy Glory Red
- Bouwjaar: 2011
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: OLV Waver
Re: Thermostaat stuk
Zo had ik het ook verstaan
Ik vroeg me gewoon af of "extern vuil" in dit geval een invloed zou hebben.
Ik vroeg me gewoon af of "extern vuil" in dit geval een invloed zou hebben.
-
- Lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: di 09/12/08 - 18:00
- Motormerk: Honda
- Motortype: PAN EUROPEAN
- Kleur: Silver
- Bouwjaar: 2008
- Technische Bagage: Sleutel af en toe
Re: Thermostaat stuk
Misschien toch ook wel de kwaliteit van de thermostaat.cram schreef:siboutje schreef:ik hoor van velen ik heb prijs maar nergens worden er de km stand bij vermeld is er een aanwijzing dat het op een bepaalde kmstand voorkomt of heeft da geen belang
ook ni winter of zomer??
er hangt GEEN vervaldatum op de termostaad , somige gaan kapot sommige niet
ik heb hier pans van 2003 met 120,000 km e de eerste termostaad
maar ook van 2006 en 2007 heb ik er al vervangen
volgens mij licht het veel aan het onderhoud van de motor
de koelvloeistof word ook vuil en moet geregeld volgens onderhoudsblad honda vervangen worden
en dit word veel VERGETEN !!!
er word gemeten tot hoeveel graden hij nog kan b.v -20 en dan is hij nog goed
ja hij zal niet bevriezen , maar dat wil niet zeggen dat de koelvloeistof niet vuil is
marccc -- cram
Zojuist de mijne eraan op nieuwe pan (2-3maanden geleden nieuw gekocht).Amper 2.500km, regelmatig mee gereden.
Buiten het hoger aangekondigde verbruik, moet je ook wel rekening houden met een verhoogde slijtage van de zuiger/cylinder, aangezien deze niet meer op de juiste bedrijftemparatuur functioneerd. Let dus wel op, want verbuik ..tot daar nog aan toe, maar door de hogere wrijving heb je dus wel meer slijtage!
Niet in hoge toeren gaan en snel vervangen = dus de boodschap!
Hopelijk zal de mijne snel gerepareerd worden...
- cram
- Lid
- Berichten: 154
- Lid geworden op: di 11/09/07 - 13:30
- Motormerk: Honda
- Motortype: gl1800
- Kleur: champanje
- Bouwjaar: 2006
- Dealer: felix & jos
- Technische Bagage: Expert/Mechanieker
- Locatie: belgie limburg
Re: Thermostaat stuk
Misschien toch ook wel de kwaliteit van de thermostaat.
Zojuist de mijne eraan op nieuwe pan (2-3maanden geleden nieuw gekocht).Amper 2.500km, regelmatig mee gereden.
DREAMFOX
't is daarom dat ik de orginele er niet meer insteek
ik vervang alleen nog met de amerikaanse termostaad (trouwens de helft goedkoper en dichting erbij )
cram
te koop bij( gadgets4bikes ) van onze vriend FAT MAN BAS
Zojuist de mijne eraan op nieuwe pan (2-3maanden geleden nieuw gekocht).Amper 2.500km, regelmatig mee gereden.
DREAMFOX
't is daarom dat ik de orginele er niet meer insteek
ik vervang alleen nog met de amerikaanse termostaad (trouwens de helft goedkoper en dichting erbij )
cram
te koop bij( gadgets4bikes ) van onze vriend FAT MAN BAS
Laatst gewijzigd door cram op ma 23/02/09 - 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: di 09/12/08 - 18:00
- Motormerk: Honda
- Motortype: PAN EUROPEAN
- Kleur: Silver
- Bouwjaar: 2008
- Technische Bagage: Sleutel af en toe
Re: Thermostaat stuk
Is die Amerikaanse dan niet in Fahrenheit ipv Celcius? (JOKE)cram schreef:Misschien toch ook wel de kwaliteit van de thermostaat.
Zojuist de mijne eraan op nieuwe pan (2-3maanden geleden nieuw gekocht).Amper 2.500km, regelmatig mee gereden.
DREAMFOX
't is daarom dat ik de orginele er niet meer insteek
ik vervang alleen nog met de amerikaanse termostaad (trouwens de helft goedkoper en dichting erbij )
cram
Re: Thermostaat stuk
Mijnen thermostaat is ook al naar de zak Heb al een afspraakske gemaakt met "onze" Cram
Cram ik bel u nog.
raisor
Cram ik bel u nog.
raisor
- cram
- Lid
- Berichten: 154
- Lid geworden op: di 11/09/07 - 13:30
- Motormerk: Honda
- Motortype: gl1800
- Kleur: champanje
- Bouwjaar: 2006
- Dealer: felix & jos
- Technische Bagage: Expert/Mechanieker
- Locatie: belgie limburg
Re: Thermostaat stuk
hoy , sorry maar vind geen afspraak terugraisor schreef:Mijnen thermostaat is ook al naar de zak Heb al een afspraakske gemaakt met "onze" Cram
Cram ik bel u nog.
raisor
voor welke datum was dit ????
cram
-
- Lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: di 09/12/08 - 18:00
- Motormerk: Honda
- Motortype: PAN EUROPEAN
- Kleur: Silver
- Bouwjaar: 2008
- Technische Bagage: Sleutel af en toe
Re: Thermostaat stuk
Gezien op de USA st1300 forum dat er daar ook heel veel problemen zijn met de thermostaat.(bijna #1 probleem met de st1300)Fat Man Bass schreef:Nee hoor, de truc is, dat hij 1,5" diameter heeft en dat sluit beter af.dreamfox schreef:Is die Amerikaanse dan niet in Fahrenheit ipv Celcius? (JOKE)cram schreef:Misschien toch ook wel de kwaliteit van de thermostaat.
Zojuist de mijne eraan op nieuwe pan (2-3maanden geleden nieuw gekocht).Amper 2.500km, regelmatig mee gereden.
DREAMFOX
't is daarom dat ik de orginele er niet meer insteek
ik vervang alleen nog met de amerikaanse termostaad (trouwens de helft goedkoper en dichting erbij )
cram
Mijne werkt ondertussen weer zonder reparatie Hoop alleen dat hij niet de geest geeft op 1.000km van de garage...
Re: Thermostaat stuk
sorry, verkeerde woordspelingcram schreef:hoy , sorry maar vind geen afspraak terugraisor schreef:Mijnen thermostaat is ook al naar de zak Heb al een afspraakske gemaakt met "onze" Cram
Cram ik bel u nog.
raisor
voor welke datum was dit ????
cram
raisor
-
- Lid
- Berichten: 168
- Lid geworden op: di 24/05/05 - 23:13
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST1300
- Kleur: Candy Glory Red
- Bouwjaar: 2011
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: OLV Waver
Re: Thermostaat stuk
Bij mij zit de Amerikaanse thermostaat er nu een paar weken in, en er is duidelijk verschil te merken. In die zin dat de radiator veel sneller aanslaat. Bij een omgevingstemp. van 10-15°C (cfr begin deze week) en in combinatie met wat stapvoets fileverkeer begon de radiator reeds te blazen.Fat Man Bass schreef:Nee hoor, de truc is, dat hij 1,5" diameter heeft en dat sluit beter af.cram schreef:'t is daarom dat ik de orginele er niet meer insteek
ik vervang alleen nog met de amerikaanse termostaad (trouwens de helft goedkoper en dichting erbij )
cram
Klinkt dit logisch/normaal?
Niet dat ik er kwaad in zie maar ik vraag 't liever toch eens
-
- Lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: di 01/11/05 - 13:24
- Motormerk: BMW
- Motortype: GS A 1200
- Kleur: Een beetje zawart
- Bouwjaar: 2012
- Dealer: Moet nog een goeie vinden ;-)
- Technische Bagage: Sleutel af en toe
- Locatie: Beveren
Re: Thermostaat stuk
Ik heb nog steeds de originele erin zitten.
De ventilator springt bij mij ook regelmatig op bij stapvoets verkeer. Zelf als de temp onder de 10°C zit.
Dus die vraag heb ik me ook al gesteld of dit normaal is.
Ik heb wel nog nooit meer dan 3 blokjes gehad.
Bij mijn vorige Pan (st1100) was het enkel bij heel warm weer dat de ventilator eens werkte.
Maar zoals Filip (zwerten) al eens schreef; met de ventilator is niets is mee, die doet zijn werk
Geert
De ventilator springt bij mij ook regelmatig op bij stapvoets verkeer. Zelf als de temp onder de 10°C zit.
Dus die vraag heb ik me ook al gesteld of dit normaal is.
Ik heb wel nog nooit meer dan 3 blokjes gehad.
Bij mijn vorige Pan (st1100) was het enkel bij heel warm weer dat de ventilator eens werkte.
Maar zoals Filip (zwerten) al eens schreef; met de ventilator is niets is mee, die doet zijn werk
Geert
...& Apple = zorgeloos leven!
-
- Nieuw Lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di 21/06/05 - 20:41
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST1300
- Kleur: zilver
- Bouwjaar: 2004
- Technische Bagage: Gedegen kennis
- Locatie: Sint-Laureins
Re: Thermostaat stuk
Een vriend van mij die ook met een st 1300 rijdt heeft deze winter bij zijn dealer een nieuwe thermostaat laten monteren, had de gekende symptomen. Nu kom ik hem gisteren tegen en hoor ik dat sinds de montage van zijn nieuwe de motor veel langer nodig heeft om op 3 blokjes(temperatuurmeter) te staan .
Zou dit wel normaal zijn, we waren samen vertrokken en hij had er al een 10tal km opzitten en de temperatuur stond nog niet optimaal, maar na nog eens 10 km was dat ok. Niet pluis dacht ik zo
Zou dit wel normaal zijn, we waren samen vertrokken en hij had er al een 10tal km opzitten en de temperatuur stond nog niet optimaal, maar na nog eens 10 km was dat ok. Niet pluis dacht ik zo