Zwerten schreef:Wie heeft er hier al zelf nen Thermostaat gestoken ?
't word tijd dat we daar een handboeksken voor voorzien voor de mensen die geen garantie meer hebben
btw: polleke toegevoegd.
De stand is kif/kif zie ik op dat moment,ik weet toevallig wie de persoon is met 2 (in garantie)vervangen Thermostaten,maar "wie" heeft er eigenlijk al "buiten" garantie zo een onderdeel (laten)vervangen?
Op mijne blauw/groene paint-box had ik dat probleem na 50.000km en na de garantie periode.
Ik heb die dan ook zelf (met controle en hulp van zebra) vervangen ( 35 € en origineel ). Fluitje van 1 cent...ware het niet dat de darm tussen tank en ondertank scheurde ( 10€ ). Moet ik hier de foto's eens plaatsen? Mits het gepaste materiaal en een 2de persoon een uurke werk. Palm-Pauzes niet bijgerekend.
volgende week woensdag wordt bij mij de thermostaat vervangen in garantie,het wordt hoog tijd want mijn verbruik is gemiddeld 13,6 km per liter en de naft is zo al duur genoeg
Melis Luc schreef:volgende week woensdag wordt bij mij de thermostaat vervangen in garantie,het wordt hoog tijd want mijn verbruik is gemiddeld 13,6 km per liter en de naft is zo al duur genoeg
Oei en ik heb al een gemiddeld verbruik van 6.8L/100km in rodage Moet nu wel zeggen dat het ruitje altijd in de hoogste stand heeft gestaan,misschien is dit wel eenverklaring??
buske1300 schreef:Oei en ik heb al een gemiddeld verbruik van 6.8L/100km in rodage Moet nu wel zeggen dat het ruitje altijd in de hoogste stand heeft gestaan,misschien is dit wel eenverklaring??
Uw verbruik is niet extreem tijdens de wintermaanden ....
Merciekes dan ik ben ik toch een beetje gerust.Ik heb dan ook eigenlijk altijd met het schermke op max gereden en nooit veel continu gereden(rodage hee),dus veel optrekken(tot 3500trpm) en schakelen.
En dan nu terug on-topic
buske1300 schreef:Zwerten,
Merciekes dan ik ben ik toch een beetje gerust.Ik heb dan ook eigenlijk altijd met het schermke op max gereden en nooit veel continu gereden(rodage hee),dus veel optrekken(tot 3500trpm) en schakelen.
En dan nu terug on-topic
Grtz,
Philip.
Rodage ... ge moet dat spel inrijden jong ... veel schakelen is belangrijk, toeren maken als de motor warm staat kan geen kwaad.
Fun starts @5000 rpm
Tja,bij den dealer hebben ze gezegd tot 3500trpm en vlot met het verkeer meerijden.Nu heb ik ook al in het boekske gekeken maar daar schrijven ze alleen iets in de richting van "niet volle gas en niet brut optrekken".Vroeger had ge in die boekskes echt nen uitleg met toerentallen en km-ters enz..Euh ik zal de dealer zijn advies maar volgen hee
Als je ziet hoe splinternieuwe auto's van de band naar de parking en van de parking naar de boot gereden worden kunnen hogere toeren niet echt kwaad denk ik
Johan schreef:Als je ziet hoe splinternieuwe auto's van de band naar de parking en van de parking naar de boot gereden worden kunnen hogere toeren niet echt kwaad denk ik
daar kan ik van meespreken, ik werk al jaren in een auto fabriek en als je ziet hoe daar met die nieuwe autos gereden en geraced wordt,vraag ik me af waarom ze zeggen als ge uw nieuwe auto gaat afhalen ,dat ge de eerste 1000km op gemak moet rijden !! :rolleyes: :rolleyes:
Morgenvroeg (woensdag 6feb) moet ik mijn motor binnen doen om de thermostaat te vervangen en ga ik een dagje met een Susuki gsxf 750 rijden als vervangmotor.ik hou jullie op de hoogte van de eventuele veranderingen.
Melis Luc schreef:Morgenvroeg (woensdag 6feb) moet ik mijn motor binnen doen om de thermostaat te vervangen en ga ik een dagje met een Susuki gsxf 750 rijden als vervangmotor.ik hou jullie op de hoogte van de eventuele veranderingen.
Wees maar voorzichtig tis een licht motoke .
Ben eens benieuwd wanneer de eerste A8 binnen moet voe da thermostaatje
Neem je eigen tempo - je kunt niet alles tegelijk .