Deze ochtend naar de 15e Wing gereden in Melsbroek voor een fotoshoot-evenement, ter gelegenheid van "Rode-neuzendag".
Bij het terug rijden naar huis, onderweg plots... pruttel-pruttel... schok-schok... pruttel-schok... prut-schok... stil... niks meer, niet meer aan de praat te krijgen, nog nooit meegemaakt, dit met 110.000 km op de telller, enkel het rode lampje van de oliedruk bleef branden. (Niet dat ik olieverlies heb... da's voor andere merken ).
Laten takelen naar de garage en ze hebben een diagnose gedaan, start terug normaal en ze hebben er niets aan gevonden van mankement ???
Hoe kan dit nu ???
Chriske
Pan valt in pan vandaag ???
-
- Lid
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: vr 08/12/06 - 17:40
- Motormerk: Honda
- Motortype: Honda's
- Kleur: Mooi
- Bouwjaar: 2016
- Dealer: Zelf onderhoud
- Technische Bagage: Gedegen kennis
- Locatie: Zeeland-Nederland
- Contacteer:
Re: Pan valt in pan vandaag ???
Werkt de tank ontluchting?
Massa aansluiting tank goed?
Werkt de benzinepomp juist?
Massa aansluiting tank goed?
Werkt de benzinepomp juist?
"Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook". G'oeft gin land te hebbe um boer te zen".
-
- Lid
- Berichten: 312
- Lid geworden op: za 30/09/06 - 21:43
- Motormerk: BMW
- Motortype: R 1200 gslc r1200 rt
- Kleur: Vlam blauw
- Bouwjaar: 2014
- Dealer: BMW Lievens mechanics Zottegem
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: Ninove Outer
Re: Pan valt in pan vandaag ???
Dat wil zeggen dat het hoogtijd wordt om uit te kijken naar een opvolger !
neen , serieus afwachten tot het zich nog eens voordoet , hopelijk is het niet de naftpomp, maar dat denk ik niet om dat het anders zou de gewone lichtjes wel blijven branden op de cockpit , een naftpomp is een duur grapje !
ik denk eerder ook aan een massa probleem ! hopelijk komt het niet meer voor !
neen , serieus afwachten tot het zich nog eens voordoet , hopelijk is het niet de naftpomp, maar dat denk ik niet om dat het anders zou de gewone lichtjes wel blijven branden op de cockpit , een naftpomp is een duur grapje !
ik denk eerder ook aan een massa probleem ! hopelijk komt het niet meer voor !
-
- Lid
- Berichten: 1808
- Lid geworden op: vr 22/04/11 - 07:13
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST 1300
- Kleur: Blauw-grijs metallic
- Bouwjaar: 2003
- Dealer: Bee Weels - Wilsele/Herent
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: Haacht
Re: Pan valt in pan vandaag ???
Manne,
ze hebben mijne Pan volledig nagekeken, alles is perfect in orde.
Chriske
ze hebben mijne Pan volledig nagekeken, alles is perfect in orde.
Chriske
-
- Lid
- Berichten: 1808
- Lid geworden op: vr 22/04/11 - 07:13
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST 1300
- Kleur: Blauw-grijs metallic
- Bouwjaar: 2003
- Dealer: Bee Weels - Wilsele/Herent
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: Haacht
Re: Pan valt in pan vandaag ???
Dank voor de tip Luc... bij deze mag je dan een "serieuse" overschrijving doen op reknr. 001-.......-..Melis Luc schreef:Dat wil zeggen dat het hoogtijd wordt om uit te kijken naar een opvolger !
Ge zijt n'n toffe kerel !!!!
Chriske
-
- Lid
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: vr 08/12/06 - 17:40
- Motormerk: Honda
- Motortype: Honda's
- Kleur: Mooi
- Bouwjaar: 2016
- Dealer: Zelf onderhoud
- Technische Bagage: Gedegen kennis
- Locatie: Zeeland-Nederland
- Contacteer:
Re: Pan valt in pan vandaag ???
Chriske schreef:Manne,
ze hebben mijne Pan volledig nagekeken, alles is perfect in orde.
Chriske
Een moment opname zeggen ze dan als er weer een storing optreedt.
"Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook". G'oeft gin land te hebbe um boer te zen".
-
- Lid
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 05/08/08 - 14:27
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST1300
- Kleur: Zilver Grijs
- Bouwjaar: 2005
- Dealer: Moto Repair Dentergem.
- Technische Bagage: Sleutel af en toe
- Locatie: Kortrijk
Re: Pan valt in pan vandaag ???
Heb met mijn pan ook zoiets voorgehad , en vonden het ook niet enkele jaren terug .
Bleek dan toch een breuk te zijn van een massa kabel onderaan de motor die de inspuiting voed .
Ik heb het dan uitgelegd hier op het forum wat de oorzaak was , maar vind het niet terug .
Kortom , door de vele aansluitingen van diverse opties , zou de massa kabel ietsje te flauw zijn , te dun en zou die makkelijk door hij onderaan in alle weersomstandigheden bloot ligt , makkelijker oxideren met minder geleiding tot gevolg .
Oplossing bij mij was , nieuwe kabel , en extra massa kabel van de batterij naar het motorblok , en nooit meer probleem gehad .
Bleek dan toch een breuk te zijn van een massa kabel onderaan de motor die de inspuiting voed .
Ik heb het dan uitgelegd hier op het forum wat de oorzaak was , maar vind het niet terug .
Kortom , door de vele aansluitingen van diverse opties , zou de massa kabel ietsje te flauw zijn , te dun en zou die makkelijk door hij onderaan in alle weersomstandigheden bloot ligt , makkelijker oxideren met minder geleiding tot gevolg .
Oplossing bij mij was , nieuwe kabel , en extra massa kabel van de batterij naar het motorblok , en nooit meer probleem gehad .