Stationeer draaien probleem .
-
- Lid
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 05/08/08 - 14:27
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST1300
- Kleur: Zilver Grijs
- Bouwjaar: 2005
- Dealer: Moto Repair Dentergem.
- Technische Bagage: Sleutel af en toe
- Locatie: Kortrijk
Stationeer draaien probleem .
Deze morgen Panneke rare toeren çç
In gang gestoken en draaid goed , eens warm toerental valt +- 400 toeren en valt stil ??
Wat kan dit zijn ??
In gang gestoken en draaid goed , eens warm toerental valt +- 400 toeren en valt stil ??
Wat kan dit zijn ??
-
- Lid
- Berichten: 1014
- Lid geworden op: vr 08/12/06 - 17:40
- Motormerk: Honda
- Motortype: Honda's
- Kleur: Mooi
- Bouwjaar: 2016
- Dealer: Zelf onderhoud
- Technische Bagage: Gedegen kennis
- Locatie: Zeeland-Nederland
- Contacteer:
Re: Stationeer draaien probleem .
Vacuum-slangetjes moeten elke 6 jaar vervangen worden.Filemon schreef:Deze morgen Panneke rare toeren çç
In gang gestoken en draaid goed , eens warm toerental valt +- 400 toeren en valt stil ??
Wat kan dit zijn ??
"Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook". G'oeft gin land te hebbe um boer te zen".




-
- Lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 07/04/10 - 11:49
- Motormerk: Honda
- Motortype: STX1300
- Kleur: Rood
- Bouwjaar: 2009
- Dealer: LS Motors Lier
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: Zandhoven
Re: Stationeer draaien probleem .
Hoi Filemon,
Heb een gelijkaardig probleem gehad, zie topic hier "gebarsten cylinderkop ?".
Onbegrijpelijkerwijze draait mijn motor nu terug als vroeger. Dealer heeft uiteindelijk alles gedemonteerd en terug ineengestoken zonder iets te vinden ...
Heb een gelijkaardig probleem gehad, zie topic hier "gebarsten cylinderkop ?".
Onbegrijpelijkerwijze draait mijn motor nu terug als vroeger. Dealer heeft uiteindelijk alles gedemonteerd en terug ineengestoken zonder iets te vinden ...
-
- Lid
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 05/08/08 - 14:27
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST1300
- Kleur: Zilver Grijs
- Bouwjaar: 2005
- Dealer: Moto Repair Dentergem.
- Technische Bagage: Sleutel af en toe
- Locatie: Kortrijk
Re: Stationeer draaien probleem .
Probleem heeft zich zelf opgelost , geen probleem meer tot nu toe
Kan ms. zijn dat ik ergens wat vuile benzine gekregen heb ??
Hopelijk is het zo opgelost


Kan ms. zijn dat ik ergens wat vuile benzine gekregen heb ??
Hopelijk is het zo opgelost

-
- Lid
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: vr 22/04/11 - 07:13
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST 1300
- Kleur: Blauw-grijs metallic
- Bouwjaar: 2003
- Dealer: Bee Weels - Wilsele/Herent
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: Haacht
Re: Stationeer draaien probleem .
Blijkbaar een Pan-virus dat de ronde doet...
Wil deze middag vertrekken naar 't werk... 5 maal Pan gestart, 5 maal Pan stil gevallen
6e keer wat gas bijgegeven... efkes een hoestbui en draaide weer normaal, vreemd...
Nooit voorgehad...
Chriske
Wil deze middag vertrekken naar 't werk... 5 maal Pan gestart, 5 maal Pan stil gevallen

6e keer wat gas bijgegeven... efkes een hoestbui en draaide weer normaal, vreemd...
Nooit voorgehad...
Chriske

-
- Lid
- Berichten: 1014
- Lid geworden op: vr 08/12/06 - 17:40
- Motormerk: Honda
- Motortype: Honda's
- Kleur: Mooi
- Bouwjaar: 2016
- Dealer: Zelf onderhoud
- Technische Bagage: Gedegen kennis
- Locatie: Zeeland-Nederland
- Contacteer:
Re: Stationeer draaien probleem .
Morgen eerst even een keer aan het gashendel draaien.............en dan starten.Chriske schreef:Blijkbaar een Pan-virus dat de ronde doet...
Wil deze middag vertrekken naar 't werk... 5 maal Pan gestart, 5 maal Pan stil gevallen![]()
6e keer wat gas bijgegeven... efkes een hoestbui en draaide weer normaal, vreemd...
Nooit voorgehad...
Chriske
This nogal werm hey!
"Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook". G'oeft gin land te hebbe um boer te zen".




-
- Lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 07/04/10 - 11:49
- Motormerk: Honda
- Motortype: STX1300
- Kleur: Rood
- Bouwjaar: 2009
- Dealer: LS Motors Lier
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: Zandhoven
Re: Stationeer draaien probleem .
Wil deze topic even terug bovenhalen.
Heb eerder hier eens op gereageerd dat ik hetzelfde probleem had en dat het zich uiteindelijk had opgelost.
Was dit maar waar ...
We zijn ondertussen al een hele tijd verder en af en toe heb ik dat probleem nog steeds. Bovendien is mijn stationair toerental niet altijd hetzelfde. Als de motor vlot draait, is het toerental 1000 toeren en beweegt de naald van de toerenteller niet. 10 km verder kan het dan ineens maar 700 zijn en danst de naald van de toerenteller.
Ik heb ook de indruk dat ik vermogen kwijt ben, maar daarvan ben ik niet 100% zeker.
Verbruik is hetzelfde.
Bij de dealer vinden ze niks. Motor heeft daar al verschillende keren aan de computer gehangen, de temperatuursensor is vervangen, uitlezing van de mapsensor met de computer geeft geen fout, ...
Nu heb ik op een ander motorforum het wedervaren van iemand anders gelezen, die ongeveer hetzelfde voorhad.
Bij hem was het blijkbaar opgelost met het steken van nieuwe bougies.
Vraag is nu of iemand kan bevestigen of de vermelde problemen effectief zouden kunnen liggen aan een slecht werkende bougie ...
Heb eerder hier eens op gereageerd dat ik hetzelfde probleem had en dat het zich uiteindelijk had opgelost.
Was dit maar waar ...
We zijn ondertussen al een hele tijd verder en af en toe heb ik dat probleem nog steeds. Bovendien is mijn stationair toerental niet altijd hetzelfde. Als de motor vlot draait, is het toerental 1000 toeren en beweegt de naald van de toerenteller niet. 10 km verder kan het dan ineens maar 700 zijn en danst de naald van de toerenteller.
Ik heb ook de indruk dat ik vermogen kwijt ben, maar daarvan ben ik niet 100% zeker.
Verbruik is hetzelfde.
Bij de dealer vinden ze niks. Motor heeft daar al verschillende keren aan de computer gehangen, de temperatuursensor is vervangen, uitlezing van de mapsensor met de computer geeft geen fout, ...
Nu heb ik op een ander motorforum het wedervaren van iemand anders gelezen, die ongeveer hetzelfde voorhad.
Bij hem was het blijkbaar opgelost met het steken van nieuwe bougies.
Vraag is nu of iemand kan bevestigen of de vermelde problemen effectief zouden kunnen liggen aan een slecht werkende bougie ...
-
- Lid
- Berichten: 1014
- Lid geworden op: vr 08/12/06 - 17:40
- Motormerk: Honda
- Motortype: Honda's
- Kleur: Mooi
- Bouwjaar: 2016
- Dealer: Zelf onderhoud
- Technische Bagage: Gedegen kennis
- Locatie: Zeeland-Nederland
- Contacteer:
Re: Stationeer draaien probleem .
Voor de prijs hoef je het niet te laten en er kan altijd wel een slechte bougie tussen zitten, dus gewoon alle vier vervangen dan weet je het.Bikevriend schreef: Bij hem was het blijkbaar opgelost met het steken van nieuwe bougies.
Vraag is nu of iemand kan bevestigen of de vermelde problemen effectief zouden kunnen liggen aan een slecht werkende bougie ...
"Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook". G'oeft gin land te hebbe um boer te zen".




-
- Lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: za 18/07/09 - 15:07
- Motormerk: bmw
- Motortype: R1200RTlc
- Kleur: licht blauw
- Bouwjaar: 2014
- Dealer: winge-motors
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: betekom belgie
Re: Stationeer draaien probleem .
Er zitten onderdruk slangetjes op die zorgen voor de vervroeging van de ontsteking als die verstopt zijn (met een soort smurrie) kan je die problemen krijgen. Zelf voorgehad Van Russelt in hasselt heeft dat toen opgelost. 

-
- Lid
- Berichten: 168
- Lid geworden op: di 24/05/05 - 23:13
- Motormerk: Honda
- Motortype: ST1300
- Kleur: Candy Glory Red
- Bouwjaar: 2011
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: OLV Waver
Re: Stationeer draaien probleem .
Check! Ook voorgehad (met m'n vorige) en zelfde verhaal van dealer gehoord.leo41 schreef:Er zitten onderdruk slangetjes op die zorgen voor de vervroeging van de ontsteking als die verstopt zijn (met een soort smurrie) kan je die problemen krijgen. Zelf voorgehad Van Russelt in hasselt heeft dat toen opgelost.
-
- Lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 07/04/10 - 11:49
- Motormerk: Honda
- Motortype: STX1300
- Kleur: Rood
- Bouwjaar: 2009
- Dealer: LS Motors Lier
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: Zandhoven
Re: Stationeer draaien probleem .
Misschien een zeer domme vraag, maar ik ben een absolute leek wat techniek betreft ...
Waar zitten die slangetjes ergens ?
Doe mijn motor hoogstwaarschijnlijk volgende week binnen en dan kan ik zowel naar de bougies als naar die onderdrukslangetjes laten kijken ...
Waar zitten die slangetjes ergens ?
Doe mijn motor hoogstwaarschijnlijk volgende week binnen en dan kan ik zowel naar de bougies als naar die onderdrukslangetjes laten kijken ...
-
- Lid
- Berichten: 1014
- Lid geworden op: vr 08/12/06 - 17:40
- Motormerk: Honda
- Motortype: Honda's
- Kleur: Mooi
- Bouwjaar: 2016
- Dealer: Zelf onderhoud
- Technische Bagage: Gedegen kennis
- Locatie: Zeeland-Nederland
- Contacteer:
Re: Stationeer draaien probleem .
Nou die slangetjes zie je niet tenzij:
1e)Tank omhoog zetten.

2)Aanzuigrubbers/luchtfilter verwijderen.

3)Dan krijg je dit te zien en daar zitten de nodige slangetjes!

1e)Tank omhoog zetten.

2)Aanzuigrubbers/luchtfilter verwijderen.

3)Dan krijg je dit te zien en daar zitten de nodige slangetjes!


"Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook". G'oeft gin land te hebbe um boer te zen".




- cram
- Lid
- Berichten: 154
- Lid geworden op: di 11/09/07 - 13:30
- Motormerk: Honda
- Motortype: gl1800
- Kleur: champanje
- Bouwjaar: 2006
- Dealer: felix & jos
- Technische Bagage: Expert/Mechanieker
- Locatie: belgie limburg
Re: Stationeer draaien probleem .
bogie's vervangen , of gebroken bogie kop
-
- Lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 07/04/10 - 11:49
- Motormerk: Honda
- Motortype: STX1300
- Kleur: Rood
- Bouwjaar: 2009
- Dealer: LS Motors Lier
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: Zandhoven
Re: Stationeer draaien probleem .
Heb uiteindelijk de raad van Leo41 gevolgd en heb mijn motor binnengedaan bij Van Russelt in Hasselt.
Moet zeggen dat het zeer vriendelijke en zeer correcte mensen zijn ...
Bij nazicht is gebleken dat het grote onderhoud, dat elke 24000km dient te gebeuren, de eerste keer (op 24000km) bij LS in Lier, waar ik mijn motor heb gekocht, nooit serieus is gebeurd.
De remvloeistof was nooit vervangen, kleppendeksel nooit gedemonteerd, remklauwen voor en achter zaten muurvast, en het water in de radiator stond vijf centimer onder de dop !
Vermits er toch al een goei 46000km opstonden, heeft men bij Van Russelt voorgesteld het grote onderhoud van 48000km al te doen en tegelijk oa ook te kijken naar die onderdrukslangetjes (die achteraf gezien pottoe bleken te zitten).
Na bijna een volle dag werk en een factuur van bijna 800 euro, draait hij eindelijk terug soepel.
Laat me hout vasthouden, tot hiertoe geen problemen meer gehad
Moraal van het verhaal is dan volgens mij dat LS Motors in Lier een oplichter is en een zaak die volledig te mijden is !
Moet zeggen dat het zeer vriendelijke en zeer correcte mensen zijn ...
Bij nazicht is gebleken dat het grote onderhoud, dat elke 24000km dient te gebeuren, de eerste keer (op 24000km) bij LS in Lier, waar ik mijn motor heb gekocht, nooit serieus is gebeurd.
De remvloeistof was nooit vervangen, kleppendeksel nooit gedemonteerd, remklauwen voor en achter zaten muurvast, en het water in de radiator stond vijf centimer onder de dop !
Vermits er toch al een goei 46000km opstonden, heeft men bij Van Russelt voorgesteld het grote onderhoud van 48000km al te doen en tegelijk oa ook te kijken naar die onderdrukslangetjes (die achteraf gezien pottoe bleken te zitten).
Na bijna een volle dag werk en een factuur van bijna 800 euro, draait hij eindelijk terug soepel.
Laat me hout vasthouden, tot hiertoe geen problemen meer gehad

Moraal van het verhaal is dan volgens mij dat LS Motors in Lier een oplichter is en een zaak die volledig te mijden is !
-
- Lid
- Berichten: 2747
- Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
- Motormerk: BM dinges
- Motortype: R1250GS ADV
- Kleur: TROPHY
- Bouwjaar: 2023
- Dealer: LUDWIG MOTORS ST NIKLAAS
- Technische Bagage: Sleutel af en toe
- Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
- Contacteer:
Re: Stationeer draaien probleem .
Misschien uw verhaal en klacht eens naar de klantendienst van Honda sturen
Of naar LS Motors zodat zij wederwoord kunnen geven

Of naar LS Motors zodat zij wederwoord kunnen geven

VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN !!!
BE A DREAMER RIDE A BEEMER !!!
BE A MAN RIDE A PAN !!!
BE A DREAMER RIDE A BEEMER !!!
-
- Lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 07/04/10 - 11:49
- Motormerk: Honda
- Motortype: STX1300
- Kleur: Rood
- Bouwjaar: 2009
- Dealer: LS Motors Lier
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: Zandhoven
Re: Stationeer draaien probleem .
Heb daar ook al aan gedacht, maar twijfel nog ...
Mechanieker van bij Van Russelt heeft blijkbaar jaren voor Honda Belgium gewerkt. Volgens hem worden zulke zaken gewoon verticaal geklasseerd.
Mechanieker van bij Van Russelt heeft blijkbaar jaren voor Honda Belgium gewerkt. Volgens hem worden zulke zaken gewoon verticaal geklasseerd.
-
- Lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: za 18/07/09 - 15:07
- Motormerk: bmw
- Motortype: R1200RTlc
- Kleur: licht blauw
- Bouwjaar: 2014
- Dealer: winge-motors
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: betekom belgie
Re: Stationeer draaien probleem .
Ee goede garage voor uw onderhoud kan wonderen doen ,zat éérst ook met dat probleem maar ze hadden altijd een uitleg hoe dat kwam het kwam er op neer dat honda de zaak aan het onderzoeken was, tot ik iemands raad opvolgde en naar Vanrusseld ben gegaan en heb nu een goede pan-motor geen problemen meer gehad nadien dus u zult uw onderhoud daar niet beklagen. 

- cram
- Lid
- Berichten: 154
- Lid geworden op: di 11/09/07 - 13:30
- Motormerk: Honda
- Motortype: gl1800
- Kleur: champanje
- Bouwjaar: 2006
- Dealer: felix & jos
- Technische Bagage: Expert/Mechanieker
- Locatie: belgie limburg
Re: Stationeer draaien probleem .
maar wat scheelde er dan aan ????
-
- Lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: za 18/07/09 - 15:07
- Motormerk: bmw
- Motortype: R1200RTlc
- Kleur: licht blauw
- Bouwjaar: 2014
- Dealer: winge-motors
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: betekom belgie
Re: Stationeer draaien probleem .
In die vacium slangetjes zit dan zo een smurry die, als de motor warm is dunner wordt en dan gaat de vacium zijn werk wel doen (dient voor de voorontsteking of zo),koud en stijf is de vacium afgesloten en zo draait de motor koud de ene keer amper 500 toeren de andere keer 1800 tr soms normaal . zo ongeveer ervaarde ik dat ongeveer. 

-
- Lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 07/04/10 - 11:49
- Motormerk: Honda
- Motortype: STX1300
- Kleur: Rood
- Bouwjaar: 2009
- Dealer: LS Motors Lier
- Technische Bagage: Leek
- Locatie: Zandhoven
Re: Stationeer draaien probleem .
Dat komt overeen met wat ik ook steeds voorhad.
Bij mij dan nog in combinatie met te weinig vloeistof in de radiator waardoor de wax-sensor ook niet optimaal kan werken.
Bij mij dan nog in combinatie met te weinig vloeistof in de radiator waardoor de wax-sensor ook niet optimaal kan werken.