Pagina 1 van 1

Noodstop tussen Pan 1100 en Mercedes.

Geplaatst: di 04/03/08 - 13:41
door CBX

Re: Noodstop tussen Pan 1100 en Mercedes.

Geplaatst: di 04/03/08 - 15:32
door CBX
Quattra schreef:Hebben ze dienen test ook gedaan met nen echte auto ? 8)

Mvg, Quattra
Nou ja........................ :roll: :wink:

IVAN.....................pak 'm! :finga:

Re: Noodstop tussen Pan 1100 en Mercedes.

Geplaatst: di 04/03/08 - 16:01
door Zwerten
Bij Mercedes hebben ze fantastische Airbags !!!!
Spoiler: show
Afbeelding

Re: Noodstop tussen Pan 1100 en Mercedes.

Geplaatst: di 04/03/08 - 19:47
door panneman
Niet aantrekken CBX.
Die oliestokers willen wel de klasse van de Ster evenaren maar hinken al jaren achterop :lol:
Zouden de test trouwens eens moeten doen met een auto met SBC remsyteem.
(al moet ik toegeven dat Mercedes dat systeem van de laatste modellen al terug afgehaald heeft ,teveel problemen :oops: )

Re: Noodstop tussen Pan 1100 en Mercedes.

Geplaatst: di 04/03/08 - 19:52
door Den Grillmeister
panneman schreef: (al moet ik toegeven dat Mercedes dat systeem van de laatste modellen al terug afgehaald heeft ,teveel problemen :oops: )
:-# :-# :-# :-" :-&

Re: Noodstop tussen Pan 1100 en Mercedes.

Geplaatst: di 04/03/08 - 20:01
door Nightwing
Om aan te tonen dat abs NIET altijd de remweg verkort, toch nog maar even de intussen welgekende maar weliswaar redelijk gedateerde test 8) (september 2002) van motornet bovenhalen:
De remweg met of zonder abs blijft uiteraard afhankelijk van snelheid, type wegdek, staat van wegdek (glad asfalt tegenover beton) en weersomstandigheden (nat/droog).

De conclusie uit de test luidde (samenvatting van de tabelletjes met testresultaten):
"- droge betonbaan:
:arrow: bij 90 en bij 120km/u: bmw met abs remt duidelijk korter dan blade
:arrow: bij 50km/u: beide staan gelijk stil
:arrow: de avensis met abs staat altijd eerst stil!

- natte asfaltbaan:
:arrow: bij 50 en 90 km/u remt de blade zonder abs duidelijk korter dan de bmw met abs , en zelfs een kleine meter korter dan de avensis
:arrow: vanaf 120 km/u remt de bmw dan weer korter, en zelfs (nipt) een half metertje korter dan de avensis

In voetbaltermen wordt dat dan: ABS haalt 3 overwinningen in 6 testen (2 verschillende wegbedekkingen, telkens aan 3 verschillende snelheden), conventioneel (zonder ABS wint 2 op 6 en er is 1x "gelijkspel".
Spijtig genoeg hebben ze geen test kunnen doen bij droog asfalt zodat die resultaten ontbreken.