Noodstop tussen Pan 1100 en Mercedes.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CBX
Lid
Lid
Berichten: 897
Lid geworden op: vr 08/12/06 - 17:40
Motormerk: Honda
Motortype: Honda's
Kleur: Mooi
Bouwjaar: 2016
Dealer: Zelf onderhoud
Technische Bagage: Gedegen kennis
Locatie: Zeeland-Nederland
Contacteer:

Noodstop tussen Pan 1100 en Mercedes.

Bericht door CBX » di 04/03/08 - 13:41

"Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook". G'oeft gin land te hebbe um boer te zen".
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
CBX
Lid
Lid
Berichten: 897
Lid geworden op: vr 08/12/06 - 17:40
Motormerk: Honda
Motortype: Honda's
Kleur: Mooi
Bouwjaar: 2016
Dealer: Zelf onderhoud
Technische Bagage: Gedegen kennis
Locatie: Zeeland-Nederland
Contacteer:

Re: Noodstop tussen Pan 1100 en Mercedes.

Bericht door CBX » di 04/03/08 - 15:32

Quattra schreef:Hebben ze dienen test ook gedaan met nen echte auto ? 8)

Mvg, Quattra
Nou ja........................ :roll: :wink:

IVAN.....................pak 'm! :finga:
"Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook". G'oeft gin land te hebbe um boer te zen".
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zwerten
Lid
Lid
Berichten: 1694
Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
Motormerk: -
Motortype: -
Kleur: -
Bouwjaar: 1980
Dealer: ----------
Technische Bagage: Leek
Locatie: De Pinte
Contacteer:

Re: Noodstop tussen Pan 1100 en Mercedes.

Bericht door Zwerten » di 04/03/08 - 16:01

Bij Mercedes hebben ze fantastische Airbags !!!!
Spoiler: show
Afbeelding
... houd het op dit ogenblik bij 2 PK...

Gebruikersavatar
panneman
Lid
Lid
Berichten: 2730
Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
Motormerk: BM dinges
Motortype: R1250GS ADV
Kleur: EXCLUSIVE KALAMATA
Bouwjaar: 2019
Dealer: LUDWIG MOTORS ST NIKLAAS
Technische Bagage: Sleutel af en toe
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Re: Noodstop tussen Pan 1100 en Mercedes.

Bericht door panneman » di 04/03/08 - 19:47

Niet aantrekken CBX.
Die oliestokers willen wel de klasse van de Ster evenaren maar hinken al jaren achterop :lol:
Zouden de test trouwens eens moeten doen met een auto met SBC remsyteem.
(al moet ik toegeven dat Mercedes dat systeem van de laatste modellen al terug afgehaald heeft ,teveel problemen :oops: )
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.

BE A MAN RIDE A PAN !!!

BE A DREAMER RIDE A BEEMER !!!

Gebruikersavatar
DucLawijt
Lid
Lid
Berichten: 506
Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
Motormerk: Ducati
Motortype: Multistrada
Kleur: Nen schunnen grijzen
Bouwjaar: 2017
Dealer: Ducati Gent
Technische Bagage: Leek
Locatie: Oostakker - Gent
Contacteer:

Re: Noodstop tussen Pan 1100 en Mercedes.

Bericht door DucLawijt » di 04/03/08 - 19:52

panneman schreef: (al moet ik toegeven dat Mercedes dat systeem van de laatste modellen al terug afgehaald heeft ,teveel problemen :oops: )
:-# :-# :-# :-" :-&

If you don't know where you are going, you'll end up somewhere else. - Yogi Berra


Gebruikersavatar
Nightwing
Lid
Lid
Berichten: 168
Lid geworden op: di 24/05/05 - 23:13
Motormerk: Honda
Motortype: ST1300
Kleur: Candy Glory Red
Bouwjaar: 2011
Technische Bagage: Leek
Locatie: OLV Waver

Re: Noodstop tussen Pan 1100 en Mercedes.

Bericht door Nightwing » di 04/03/08 - 20:01

Om aan te tonen dat abs NIET altijd de remweg verkort, toch nog maar even de intussen welgekende maar weliswaar redelijk gedateerde test 8) (september 2002) van motornet bovenhalen:
De remweg met of zonder abs blijft uiteraard afhankelijk van snelheid, type wegdek, staat van wegdek (glad asfalt tegenover beton) en weersomstandigheden (nat/droog).

De conclusie uit de test luidde (samenvatting van de tabelletjes met testresultaten):
"- droge betonbaan:
:arrow: bij 90 en bij 120km/u: bmw met abs remt duidelijk korter dan blade
:arrow: bij 50km/u: beide staan gelijk stil
:arrow: de avensis met abs staat altijd eerst stil!

- natte asfaltbaan:
:arrow: bij 50 en 90 km/u remt de blade zonder abs duidelijk korter dan de bmw met abs , en zelfs een kleine meter korter dan de avensis
:arrow: vanaf 120 km/u remt de bmw dan weer korter, en zelfs (nipt) een half metertje korter dan de avensis

In voetbaltermen wordt dat dan: ABS haalt 3 overwinningen in 6 testen (2 verschillende wegbedekkingen, telkens aan 3 verschillende snelheden), conventioneel (zonder ABS wint 2 op 6 en er is 1x "gelijkspel".
Spijtig genoeg hebben ze geen test kunnen doen bij droog asfalt zodat die resultaten ontbreken.

Plaats reactie