Pagina 1 van 1

Steelmate TP-90 I (TPMS)

Geplaatst: do 18/06/20 - 09:44
door Silver Knight
Na jaren rijden zonder Tire Pressure Monitoring System, alhoewel ik het altijd een meerwaarde vond, heb ik uiteindelijk toch een TPMS aangeschaft. Mijn keuze is gevallen op het systeem van STEELMATE, namelijk het model TP-90 I. Ik weet dat een TPMS een lekke band niet kan verhelpen en ik controleer de banden & bandendruk steeds bij aanvang van een toerrit maar het lek rijden op de openingsrit van Guyke (juist voor de corona lockdown) heeft me "de knoop doen doorhakken". We hebben toen de achterband hersteld met het Stop & Go bandenreparatiesetje maar enkele kilometers later stond ik weer aan de kant met een lekke achterband. Op de plaats van de Stop & Go plug was geen lekkage doch een tiental centimeters daarvan was nog een minuscuul gaatje dat de achterband deed leeglopen. Als ik toen een TPMS had, meldde die vermoedelijk dat er nog drukverlies was op de achterband en konden we op zoek gaan naar de oorzaak tijdens de eerste herstelling. Ik vond het nu sneu voor de groep (voor het oponthoud - tweemaal) en voor mezelf dat ik de openingsrit niet heb kunnen uitrijden. Na de tweede herstelling ben ik alleen huiswaarts gereden en de groep, alhoewel ze bij me wilde blijven, maar ik voelde me zo schuldig en daarom moesten zij de rit maar uitrijden zonder mij. Zo nu nog de inwendige sensors plaatsen en een goede plaats vinden voor het monteren van de display, zal Marc Pan eens contacteren voor een Inox-RVS steun A op het dashbord waarop ik dan de display van de Steelmate TP90 I, Koso Voltmeter en wie weet later misschien een GiPro-versnellingsindicator kan plaatsen. Nu hopen dat ik een tijdje gespaard blijf van pannes en lekke banden tijdens een motorrit.
Afbeelding

Afbeelding

Re: Steelmate TP-90 I (TPMS)

Geplaatst: do 18/06/20 - 10:10
door guyke
Heb er ook één gehad dat binnenkant band zat, altijd heel tevreden over geweest tot de batterijen plat waren.
Niet te vervangen :evil: dus wegwerpen. (toen €169) 7 jaar perfect gewerkt.
Nu heb ik één die je op de ventielen vijst, je moet wel beetje gereden hebben voor je de juist druk kan aflezen of topje van ventiel even lossen en terug opvijzen. (was bij andere niet nodig)
Hier kan ik wel de batterijen vervangen. :clap: