Warmte afvoer

Algemene vragen, antwoorden bevindingen met de Honda Pan European ST1300
Plaats reactie
Jozefpan
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 25/12/17 - 20:11
Motormerk: Honda
Motortype: St1300
Kleur: Zwart
Bouwjaar: 2016
Dealer: Honda vanrusselt
Technische Bagage: Gedegen kennis

Warmte afvoer

Bericht door Jozefpan »

Een vraagje ik ry al 15j met pan maar wat my vooral stoort in de zomer en alleen in de zomer is de hitte afvoer tis daarom dat ik de pan in de zomer in de garage laat staan
De hitte komt namelijk van de 2 zijkanten ben ik alleen die dat probleem heeft of zijn er nog panrijders die dat hebben
En is het op te losse dat ik in de zomer ook kan rijden met de pan
Op snelwegen is het nog te doen maar op gewone wegen amai dan word het warm aan men scheenbenen
Is dit probleem op te lossen
Graag reactie aub als het op te lossen is
Mvgr jozef
CBX
Lid
Lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: vr 08/12/06 - 17:40
Motormerk: Honda
Motortype: Honda's
Kleur: Mooi
Bouwjaar: 2016
Dealer: Zelf onderhoud
Technische Bagage: Gedegen kennis
Locatie: Zeeland-Nederland
Contacteer:

Re: Warmte afvoer

Bericht door CBX »

Je hebt een van de laatst nieuwe Pan St1300, daar is in het verleden al het een en ander aan gedaan om de warmte bij de bestuurder weg te houden.
Het enige wat je nog kunt doen is aan de onderzijde van de kuipdelen een rooster plaatsen, wat je open en dicht kunt zetten.
Een rond rooster zoals gebruikt wordt in de caravan wereld.
"Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook". G'oeft gin land te hebbe um boer te zen".
Afbeelding
Afbeelding
Jozefpan
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 25/12/17 - 20:11
Motormerk: Honda
Motortype: St1300
Kleur: Zwart
Bouwjaar: 2016
Dealer: Honda vanrusselt
Technische Bagage: Gedegen kennis

Re: Warmte afvoer

Bericht door Jozefpan »

Ga eens navragen bij de daeler inderdaad het is een van de laatste is 1 j oud de moto
johanP
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 10/10/18 - 19:59
Motormerk: honda
Motortype: st1300
Kleur: grijs
Bouwjaar: 2002
Technische Bagage: Sleutel af en toe

Re: Warmte afvoer

Bericht door johanP »

dag Jozef , ik ben nieuw op dit forum en lees uw bericht , ik heb een post gezien op het internet waarin ze dit probleem met de hitte straling
oplossen door onder de tank een heel deel van het frame te bekleden met gewone hitte reflecterende folie zoals men gebruikt om achter
een cv radiator te hangen , het is wel wat werk maar helemaal niet duur en het resultaat schijnt heel goed te zijn.zal wel wat google zoekwerk zijn
want ik weet ook niet meer direkt waar ik het vond , wa in engels dus forum in usa of engeland.
Plaats reactie