Lakschade

Algemene vragen, antwoorden bevindingen met de Honda Pan European ST1300
eddy(waasland)
Lid
Lid
Berichten: 358
Lid geworden op: ma 02/05/05 - 08:33
Motormerk: Honda
Motortype: 1100
Kleur: bordeaux
Bouwjaar: 1998
Technische Bagage: Leek
Locatie: Waasland

Re: Lakschade

Bericht door eddy(waasland) »

Blackpan schreef:... met maar 6500 km en nog geen jaar oud de lak al dof geworden is.
...We praten hier trouwens niet over een motor van 5000 euro maar minstens het 3-voudige.
mvg Alain
We mogen nog zo fier zijn op onze Pan en Honda, maar dit is toch wel waar hé !!
Johanco
Lid
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 23/04/08 - 21:26
Motormerk: HONDA
Motortype: ST1300
Kleur: zwart
Bouwjaar: 2009
Dealer: Caset Lichtervelde
Technische Bagage: Leek
Locatie: Lendelede

Re: Lakschade

Bericht door Johanco »

Een kennis van mijn ouders had een bordeaux Opel Record (ja , tiental jaren geleden ). De motorkap was na een paar jaar 'wit gepoederd ' ; gewoon mat.
Na herhaaldelijk protesteren, toch een nieuwe herspoten motorkap verkregen.
Aanhouder wint :!:

Mijn besluit : laten herspuiten die handel, voor uw gemoedsrust en voor de schoonte van uw brommerke
Melis Luc
Lid
Lid
Berichten: 309
Lid geworden op: za 30/09/06 - 21:43
Motormerk: BMW
Motortype: R 1200 GS LC
Kleur: Vlam blauw
Bouwjaar: 2014
Dealer: BMW Lievens mechanics Zottegem
Technische Bagage: Leek
Locatie: Ninove Outer

Re: Lakschade

Bericht door Melis Luc »

Johanco schreef:Een kennis van mijn ouders had een bordeaux Opel Record (ja , tiental jaren geleden ). De motorkap was na een paar jaar 'wit gepoederd ' ; gewoon mat.
Na herhaaldelijk protesteren, toch een nieuwe herspoten motorkap verkregen.
Aanhouder wint :!:

Mijn besluit : laten herspuiten die handel, voor uw gemoedsrust en voor de schoonte van uw brommerke

Volledig mee eens!!maar die wit uitgeslagen motorkap zal niet zijn van met zijn knieén tegen te schuren !!!En sinds wanneer valt lakbeschadiging (dan nog door uzelf veroorzaakt )onder garantie :HAM: :HAM: [-X [-X
Blackpan
Lid
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 30/09/07 - 06:24
Motormerk: Honda
Motortype: st 1100
Kleur: zwart
Bouwjaar: 1996
Technische Bagage: Leek
Locatie: Houthalen

Re: Lakschade

Bericht door Blackpan »

Mijne st 1100 had 60.000 km en mijn dl 1000 heeft er 18.000 en beide hebben geen kniebeschermers en de lak ziet er nog steeds als nieuw uit.
Ik blijf erbij dat ik dit niet normaal vind bij deze kilometerstand en leeftijd van de moto maar over jullie geliefde pan mag er blijkbaar geen commentaar geleverd worden want dan zijn er sommige op hun tenen getrapt.
Laatst gewijzigd door Blackpan op ma 12/04/10 - 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
eddy(waasland)
Lid
Lid
Berichten: 358
Lid geworden op: ma 02/05/05 - 08:33
Motormerk: Honda
Motortype: 1100
Kleur: bordeaux
Bouwjaar: 1998
Technische Bagage: Leek
Locatie: Waasland

Re: Lakschade

Bericht door eddy(waasland) »

Als wij dat allemaal normaal vinden en geen reacties geven aan de dealers en Honda zelf.
Waarom zouden ze dan nog maar overwegen er iets aan te doen ?

Om zoiets moeten we onze machine niet slecht maken, daarvoor zijn er teveel knappe dingen aan, maar een kritiekloze adoratie is toch wel een ander uiterste, niet ?
CBX
Lid
Lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: vr 08/12/06 - 17:40
Motormerk: Honda
Motortype: Honda's
Kleur: Mooi
Bouwjaar: 2016
Dealer: Zelf onderhoud
Technische Bagage: Gedegen kennis
Locatie: Zeeland-Nederland
Contacteer:

Re: Lakschade

Bericht door CBX »

eddy(waasland) schreef:Als wij dat allemaal normaal vinden en geen reacties geven aan de dealers en Honda zelf.
Waarom zouden ze dan nog maar overwegen er iets aan te doen ?

Om zoiets moeten we onze machine niet slecht maken, daarvoor zijn er teveel knappe dingen aan, maar een kritiekloze adoratie is toch wel een ander uiterste, niet ?
Mijn pan St1300 van juni 2002 heeft nooit geen tankbeschermer(s) gehad (Zie bijgaande foto) en de lak is ook nooit beschadigd. Derhalve neem ik aan dat dit Exemplarisch is en dit gewoon netjes geregeld moet worden door de dealer c.q Honda. En kritiekloos mag en moet je nooit zijn dan doe je jezelf tekort.

Afbeelding
"Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook". G'oeft gin land te hebbe um boer te zen".
Afbeelding
Afbeelding
Melis Luc
Lid
Lid
Berichten: 309
Lid geworden op: za 30/09/06 - 21:43
Motormerk: BMW
Motortype: R 1200 GS LC
Kleur: Vlam blauw
Bouwjaar: 2014
Dealer: BMW Lievens mechanics Zottegem
Technische Bagage: Leek
Locatie: Ninove Outer

Re: Lakschade

Bericht door Melis Luc »

Blackpan schreef:Mijne st 1100 had 60.000 km en mijn dl 1000 heeft er 18.000 en beide hebben geen kniebeschermers en de lak ziet er nog steeds als nieuw uit.
Ik blijf erbij dat ik dit niet normaal vind maar over jullie geliefde pan mag er blijkbaar geen commentaar geleverd worden want dan zijn er sommige op hun tenen getrapt.

Beste Blackpan
Ik ben helemaal niet op mijn tenen getrapt,maar de vraag wordt hier gesteld door Bikevriend,en wij trachten hem te helpen met onze ondervindingen,dat was toch de bedoeling denk ik!!.Niet iedereen heeft dezelfde houding op zijn motor,daarom kan het zijn dat uw lak niet wordt beschadigd ,en die van een andere rijder dan wel weer :idea: :idea: .Trouwens een matte plek in de lak kan je heel gemakkelijk weg polieren,met de hand of met behulp van een machiene,en hoeft daarom niet herspoten te worden. Het voorbeerld van hierboven met die motorkap is dan weer iets anders ,geen appels met peren vergelijken !!de matte plekkken op de tank heb je zelf veroorzaakt,en daar kan je volgens mij honda niet voor aansprakelijk stellen,een helemaal verkleurde motorkap, na een paar jaar is duidelijk een fabrieksfout en daar kan je de fabrikant wel voor aanspreken !!!:finga: :finga: :finga:
Bikevriend
Lid
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 07/04/10 - 11:49
Motormerk: Honda
Motortype: STX1300
Kleur: Rood
Bouwjaar: 2009
Dealer: LS Motors Lier
Technische Bagage: Leek
Locatie: Zandhoven

Re: Lakschade

Bericht door Bikevriend »

Hallo jongens,

Langs de ene kant ben ik het inderdaad wel volmondig eens met de stelling dat dit nooit had mogen gebeuren, toch zeker niet met een machine van een half jaar oud. Langs de andere kant wil ik niet eindeloos in discussie gaan met de dealer of met Honda en vervallen in eindeloos welles-nietes-spelletje dat aan het eind van de rit niks zal opbrengen, tenzij je zelf gerechtelijke stappen onderneemt.
Mijn dealer, LS Motors in Lier, heeft ondertussen contact genomen met Honda. Het probleem schijnt wel degelijk bekend te zijn en er hadden van in 't begin al standaard tankbeschermers moeten gekleefd zijn, zoals ook hier op het forum door iemand is geopperd. Als ik mijn dealer mag geloven, zijn die tankbeschermers nooit mee geleverd en uiteraard ook niet gekleefd. Volgende week ga ik bij de dealer langs om ze alsnog te laten aanbrengen.
Ik weet het, het is deels een halfslachtige oplossing, maar vrees dat dit het beste is dat ik uit de brand kan slepen !
chrisv
Lid
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 15/04/09 - 00:05
Motormerk: Honda
Motortype: st1300a6
Kleur: r151
Bouwjaar: 2006
Dealer: doe ik zelf
Technische Bagage: Expert/Mechanieker
Locatie: oostakker

Re: Lakschade

Bericht door chrisv »

Hoikes ,

die zijdelingse tankpads worden altijd bijgeleverd bij een nieuwe pan . ( zitten in de doos bij het spatbord )
Het is aan de dealer om deze te plaatsen .
trouwens moet de dealer nog wel enkele dingen monteren eer de pan showroomklaar is .

krat openplooien , moto heffen , wiel en spatbordmonteren , spiegels monteren met clipsen en rubbers , zijvinnen erop zetten , sloten zijkoffers monteren , scherm monteren , ontvetten , zijdelingse tankpads monteren , enz .... toch wel vlotjes een uurke aan bezig als ge het gewoon zijt en uw gerief hebt .
En als er een aktie loopt met handvat verwarming , windbeschermers en topcase ben je wel een uurke of 3/4 zoet .

Greetz
Plaats reactie