Pan valt in pan vandaag ???

Technische gedeelte voor uw vragen en/of antwoorden met de Honda Pan European ST1300
Plaats reactie
Chriske
Lid
Lid
Berichten: 1783
Lid geworden op: vr 22/04/11 - 07:13
Motormerk: Honda
Motortype: ST 1300
Kleur: Blauw-grijs metallic
Bouwjaar: 2003
Dealer: Bee Weels - Wilsele/Herent
Technische Bagage: Leek
Locatie: Haacht

Pan valt in pan vandaag ???

Bericht door Chriske »

Deze ochtend naar de 15e Wing gereden in Melsbroek voor een fotoshoot-evenement, ter gelegenheid van "Rode-neuzendag".

Afbeelding


Bij het terug rijden naar huis, onderweg plots... pruttel-pruttel... schok-schok... pruttel-schok... prut-schok... stil... niks meer, niet meer aan de praat te krijgen, nog nooit meegemaakt, dit met 110.000 km op de telller, enkel het rode lampje van de oliedruk bleef branden. (Niet dat ik olieverlies heb... da's voor andere merken :mrgreen: :wink: ).

Laten takelen naar de garage en ze hebben een diagnose gedaan, start terug normaal en ze hebben er niets aan gevonden van mankement ??? :roll: :evil:

Hoe kan dit nu ???

Chriske :(
CBX
Lid
Lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: vr 08/12/06 - 17:40
Motormerk: Honda
Motortype: Honda's
Kleur: Mooi
Bouwjaar: 2016
Dealer: Zelf onderhoud
Technische Bagage: Gedegen kennis
Locatie: Zeeland-Nederland
Contacteer:

Re: Pan valt in pan vandaag ???

Bericht door CBX »

Werkt de tank ontluchting?
Massa aansluiting tank goed?
Werkt de benzinepomp juist?

Afbeelding
"Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook". G'oeft gin land te hebbe um boer te zen".
Afbeelding
Afbeelding
Melis Luc
Lid
Lid
Berichten: 309
Lid geworden op: za 30/09/06 - 21:43
Motormerk: BMW
Motortype: R 1200 GS LC
Kleur: Vlam blauw
Bouwjaar: 2014
Dealer: BMW Lievens mechanics Zottegem
Technische Bagage: Leek
Locatie: Ninove Outer

Re: Pan valt in pan vandaag ???

Bericht door Melis Luc »

Dat wil zeggen dat het hoogtijd wordt om uit te kijken naar een opvolger ! :D :D
neen , serieus afwachten tot het zich nog eens voordoet , hopelijk is het niet de naftpomp, maar dat denk ik niet om dat het anders zou de gewone lichtjes wel blijven branden op de cockpit , een naftpomp is een duur grapje !
ik denk eerder ook aan een massa probleem ! hopelijk komt het niet meer voor !
Chriske
Lid
Lid
Berichten: 1783
Lid geworden op: vr 22/04/11 - 07:13
Motormerk: Honda
Motortype: ST 1300
Kleur: Blauw-grijs metallic
Bouwjaar: 2003
Dealer: Bee Weels - Wilsele/Herent
Technische Bagage: Leek
Locatie: Haacht

Re: Pan valt in pan vandaag ???

Bericht door Chriske »

Manne,

ze hebben mijne Pan volledig nagekeken, alles is perfect in orde. :roll:

Chriske 0-0
Chriske
Lid
Lid
Berichten: 1783
Lid geworden op: vr 22/04/11 - 07:13
Motormerk: Honda
Motortype: ST 1300
Kleur: Blauw-grijs metallic
Bouwjaar: 2003
Dealer: Bee Weels - Wilsele/Herent
Technische Bagage: Leek
Locatie: Haacht

Re: Pan valt in pan vandaag ???

Bericht door Chriske »

Melis Luc schreef:Dat wil zeggen dat het hoogtijd wordt om uit te kijken naar een opvolger ! :D :D
Dank voor de tip Luc... bij deze mag je dan een "serieuse" overschrijving doen op reknr. 001-.......-..

Ge zijt n'n toffe kerel !!!!

Chriske :wink:
CBX
Lid
Lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: vr 08/12/06 - 17:40
Motormerk: Honda
Motortype: Honda's
Kleur: Mooi
Bouwjaar: 2016
Dealer: Zelf onderhoud
Technische Bagage: Gedegen kennis
Locatie: Zeeland-Nederland
Contacteer:

Re: Pan valt in pan vandaag ???

Bericht door CBX »

Chriske schreef:Manne,

ze hebben mijne Pan volledig nagekeken, alles is perfect in orde. :roll:

Chriske 0-0


Een moment opname zeggen ze dan als er weer een storing optreedt. :roll:
"Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook". G'oeft gin land te hebbe um boer te zen".
Afbeelding
Afbeelding
Filemon
Lid
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: di 05/08/08 - 14:27
Motormerk: Honda
Motortype: ST1300
Kleur: Zilver Grijs
Bouwjaar: 2005
Dealer: Moto Repair Dentergem.
Technische Bagage: Sleutel af en toe
Locatie: Kortrijk

Re: Pan valt in pan vandaag ???

Bericht door Filemon »

Heb met mijn pan ook zoiets voorgehad , en vonden het ook niet enkele jaren terug .
Bleek dan toch een breuk te zijn van een massa kabel onderaan de motor die de inspuiting voed .

Ik heb het dan uitgelegd hier op het forum wat de oorzaak was , maar vind het niet terug .

Kortom , door de vele aansluitingen van diverse opties , zou de massa kabel ietsje te flauw zijn , te dun en zou die makkelijk door hij onderaan in alle weersomstandigheden bloot ligt , makkelijker oxideren met minder geleiding tot gevolg .

Oplossing bij mij was , nieuwe kabel , en extra massa kabel van de batterij naar het motorblok , en nooit meer probleem gehad .
Plaats reactie