Lampke vervangen van voorlicht

Technische gedeelte voor uw vragen en/of antwoorden met de Honda Pan European ST1300
Gebruikersavatar
Den Grillmeister
Lid
Lid
Berichten: 506
Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
Motormerk: Ducati
Motortype: Multistrada
Kleur: Sport Kleuren
Bouwjaar: 2021
Dealer: Ducati Gent
Technische Bagage: Leek
Locatie: Oostakker - Gent
Contacteer:

Lampke vervangen van voorlicht

Bericht door Den Grillmeister »

Wie heeft reeds zelf die lampjes vervangen; Hoe werkt het het vlotst?? Ik heb namelijk deze namiddag gemerkt dat een van de lampjes gesprongen is, en wil het morgen zelf vervangen.

@Ivan, ik meen gezien te hebben dat jij er een ander type lampekes inzitten hebt die een blauwachtige schijn geven. Indien ja, wat was de reden? Heb je het gevoel dat je meer zicht hebt in het donker?? Welke type??

If you don't know where you are going, you'll end up somewhere else. - Yogi Berra

panneman
Lid
Lid
Berichten: 2747
Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
Motormerk: BM dinges
Motortype: R1250GS ADV
Kleur: TROPHY
Bouwjaar: 2023
Dealer: LUDWIG MOTORS ST NIKLAAS
Technische Bagage: Sleutel af en toe
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Bericht door panneman »

Om de lampen te vervangen moet je geen plastiek verwijderen maar een beetje vingerspitsengevoel hebben.Stuur naar links of rechts draaien alnaargelang welke lamp je dient te vervangen en dan kan je langs boven aan de lamp aan.
De stekker krijg je los door een lipje van de stekker in te duwen en hem dan los te trekken.Dit is meestal het moeilijkste gedeelte.Daarna kan je makkelijk de lamp vervangen.

De reden dat ik andere lampen heb is dat ik mij ooitheb laten overhalen door moto2000 om xenongaslampen te plaatsen.Die waren hel fel en mooi maar duur en snel terug stuk.Nu zitten er lampen van Phllips in die ook een wittere schijn geven
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.

BE A MAN RIDE A PAN !!!

BE A DREAMER RIDE A BEEMER !!!
Gebruikersavatar
Den Grillmeister
Lid
Lid
Berichten: 506
Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
Motormerk: Ducati
Motortype: Multistrada
Kleur: Sport Kleuren
Bouwjaar: 2021
Dealer: Ducati Gent
Technische Bagage: Leek
Locatie: Oostakker - Gent
Contacteer:

Bericht door Den Grillmeister »

Bedankt Panneman.

If you don't know where you are going, you'll end up somewhere else. - Yogi Berra

Zwerten
Lid
Lid
Berichten: 1705
Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
Motormerk: -
Motortype: -
Kleur: -
Bouwjaar: 2020
Dealer: Tuybens Zottegem
Technische Bagage: Sleutel af en toe
Locatie: De Pinte
Contacteer:

Bericht door Zwerten »

Afbeelding
... houd het op dit ogenblik bij 30 PK...
panneman
Lid
Lid
Berichten: 2747
Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
Motormerk: BM dinges
Motortype: R1250GS ADV
Kleur: TROPHY
Bouwjaar: 2023
Dealer: LUDWIG MOTORS ST NIKLAAS
Technische Bagage: Sleutel af en toe
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Bericht door panneman »

speedypan schreef:Bedankt Panneman.

Tis niks als ik voor U iets kan doen,je weet het hé :heart: :heart: :heart: :toimonster:
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.

BE A MAN RIDE A PAN !!!

BE A DREAMER RIDE A BEEMER !!!
Freddy
Lid
Lid
Berichten: 326
Lid geworden op: wo 05/12/07 - 19:39
Motormerk: Honda
Motortype: ST1300
Kleur: Achilles black
Bouwjaar: 2007
Dealer: Joris Sport, Blankenberge
Technische Bagage: Leek
Locatie: Brugge

Bericht door Freddy »

Lappe, als het ooit bij mij zo ver is zal ik problemen hebben met m'n grote pollen. :-k
Don't cry because it's over, smile because it happened! (Dr. Seuss)
Gebruikersavatar
Den Grillmeister
Lid
Lid
Berichten: 506
Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
Motormerk: Ducati
Motortype: Multistrada
Kleur: Sport Kleuren
Bouwjaar: 2021
Dealer: Ducati Gent
Technische Bagage: Leek
Locatie: Oostakker - Gent
Contacteer:

Bericht door Den Grillmeister »

Zijn ondertussen vervangen. Kon er juist tussen met mijn mager gebeente. Is wel prutswerk om de stekker los te krijgen...

If you don't know where you are going, you'll end up somewhere else. - Yogi Berra

Gebruikersavatar
Den Grillmeister
Lid
Lid
Berichten: 506
Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
Motormerk: Ducati
Motortype: Multistrada
Kleur: Sport Kleuren
Bouwjaar: 2021
Dealer: Ducati Gent
Technische Bagage: Leek
Locatie: Oostakker - Gent
Contacteer:

Bericht door Den Grillmeister »

panrijder schreef:PS voor de volledigheid:
Bij Euroshop in Maldegem kocht ik een set Xenon Gaslampen H4 (2stuks) voor ± €23.00. Ze geven wel een pak meer licht en ze zijn vijf jaar gewaarborgd.

Patrick

enne ge hebt inderdaad kleine pollekes nodig of 'fingerspitsengefuhl' :lol:
Xenon gaslampen in een gewone H4 houder. Heb je daar geen ombouw voor nodig???

If you don't know where you are going, you'll end up somewhere else. - Yogi Berra

panneman
Lid
Lid
Berichten: 2747
Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
Motormerk: BM dinges
Motortype: R1250GS ADV
Kleur: TROPHY
Bouwjaar: 2023
Dealer: LUDWIG MOTORS ST NIKLAAS
Technische Bagage: Sleutel af en toe
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Bericht door panneman »

Er zou xenongasvulling(?) inzitten maar niet te vergelijken met echte xenonkoplampenDaar komt nog wel wat meer electronica bij kijken.
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.

BE A MAN RIDE A PAN !!!

BE A DREAMER RIDE A BEEMER !!!
Zwerten
Lid
Lid
Berichten: 1705
Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
Motormerk: -
Motortype: -
Kleur: -
Bouwjaar: 2020
Dealer: Tuybens Zottegem
Technische Bagage: Sleutel af en toe
Locatie: De Pinte
Contacteer:

Bericht door Zwerten »

Yep, mijnen maat heeft er zulke laten steken in zijnen auto van den Aldi :butthead: Amai, da kost kluiten vooriets dat gezelf nie ziet :lol:
Laatst gewijzigd door Zwerten op za 26/03/05 - 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
... houd het op dit ogenblik bij 30 PK...
panneman
Lid
Lid
Berichten: 2747
Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
Motormerk: BM dinges
Motortype: R1250GS ADV
Kleur: TROPHY
Bouwjaar: 2023
Dealer: LUDWIG MOTORS ST NIKLAAS
Technische Bagage: Sleutel af en toe
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Bericht door panneman »

De eerste e r inzaten waren van het merk TRIPLUS en merkeljk beter dan deze van Phillips die ik nu heb.Zijn echter niet meer te krijgen en zoals gezegd snel stuk :cry: :cry: :cry:
Die van PIAA zijn wel heel goed maarde prijs sterk overdreven.Zo zot krigen ze mijn niet :!: zlfs die kwiet van moto 2000 niet :wink: :wink:
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.

BE A MAN RIDE A PAN !!!

BE A DREAMER RIDE A BEEMER !!!
Ysegrim

Bericht door Ysegrim »

panneman schreef:De eerste e r inzaten waren van het merk TRIPLUS en merkeljk beter dan deze van Phillips die ik nu heb.Zijn echter niet meer te krijgen en zoals gezegd snel stuk :cry: :cry: :cry:
Die van PIAA zijn wel heel goed maarde prijs sterk overdreven.Zo zot krigen ze mijn niet :!: zlfs die kwiet van moto 2000 niet :wink: :wink:
Mij hebben ze zo zot gekregen :shock: :roll: :oops: :D Ik heb deze van PIAA geplaatst en ben er bijzonder tevreden over. De lichtopbrengst is echt wel heel groot. Ze zitten er nu een maand of drie in en doen het gelukkig nog steeds :? :lol: Hopelijk gaan ze nog wel heel wat maanden langer mee. Goedkoop zijn ze inderdaad niet.
Ysegrim

Bericht door Ysegrim »

panrijder schreef:De lampen die ik plaatste geven ook een pak meer licht dan de standaard lampen, maar ik kan drie stel plaatsen voor de prijs van die van moto2000... Daarenboven kreeg ik 5 jaar waarborg!
Is er een middel om de lichtopbrengst na te meten (aantal lux)???

Patrick
Mogelijk met een lichtmeter voor een fototoestel? Ben hier niet zo van op de hoogte.
Tirre (Jochen)

Bericht door Tirre (Jochen) »

OP de buiten gaan rijden bij nacht, hoe meer konijntjes er blijven zitten hoe straffer ze zijn........ :roll:
panneman
Lid
Lid
Berichten: 2747
Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
Motormerk: BM dinges
Motortype: R1250GS ADV
Kleur: TROPHY
Bouwjaar: 2023
Dealer: LUDWIG MOTORS ST NIKLAAS
Technische Bagage: Sleutel af en toe
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Bericht door panneman »

panrijder schreef:
Tirre schreef:OP de buiten gaan rijden bij nacht, hoe meer konijntjes er blijven zitten hoe straffer ze zijn........ :roll:
De konijntjes?? :lol: :lol:
Patrick

Goed gezien :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.

BE A MAN RIDE A PAN !!!

BE A DREAMER RIDE A BEEMER !!!
Zwerten
Lid
Lid
Berichten: 1705
Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
Motormerk: -
Motortype: -
Kleur: -
Bouwjaar: 2020
Dealer: Tuybens Zottegem
Technische Bagage: Sleutel af en toe
Locatie: De Pinte
Contacteer:

Bericht door Zwerten »

panneman schreef:De eerste e r inzaten waren van het merk TRIPLUS en merkeljk beter dan deze van Phillips die ik nu heb.Zijn echter niet meer te krijgen en zoals gezegd snel stuk :cry: :cry: :cry:
Die van PIAA zijn wel heel goed maarde prijs sterk overdreven.Zo zot krigen ze mijn niet :!: zlfs die kwiet van moto 2000 niet :wink: :wink:
't was me al opgevallen dat uw lampken minder straf is , ofwel komt dat omdat er steeds meer tussen rijden :!:

In elk geval , op onderstaande geefde in het geheel geen licht , of was uw batterij leeg met al die poepverwarming :butthead:
[align=center]Afbeelding[/align]
... houd het op dit ogenblik bij 30 PK...
panneman
Lid
Lid
Berichten: 2747
Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
Motormerk: BM dinges
Motortype: R1250GS ADV
Kleur: TROPHY
Bouwjaar: 2023
Dealer: LUDWIG MOTORS ST NIKLAAS
Technische Bagage: Sleutel af en toe
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Bericht door panneman »

Neen op dat moment stond alles af na de motor juist in gang gelopen te hebben na het terug opweg helpen van een collega motorrijder in problemen.
Mijn brommer heeft toen voor vuurtoren gespeeld maar heeft het niet lang uitgehouden
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.

BE A MAN RIDE A PAN !!!

BE A DREAMER RIDE A BEEMER !!!
Tirre (Jochen)

Bericht door Tirre (Jochen) »

tja..... hier werden vroeger nogal wat hazen en konijntjes in het duister van de baan gereden. hiervoor werden felle lichten gebruikt, terwijl ze stil zitten van de nachtblindheid lopen ze niet weg.......... zekers?????? :shock:
Gebruikersavatar
Den Grillmeister
Lid
Lid
Berichten: 506
Lid geworden op: do 10/03/05 - 22:10
Motormerk: Ducati
Motortype: Multistrada
Kleur: Sport Kleuren
Bouwjaar: 2021
Dealer: Ducati Gent
Technische Bagage: Leek
Locatie: Oostakker - Gent
Contacteer:

Bericht door Den Grillmeister »

panneman schreef:Neen op dat moment stond alles af na de motor juist in gang gelopen te hebben na het terug opweg helpen van een collega motorrijder in problemen.
Mijn brommer heeft toen voor vuurtoren gespeeld maar heeft het niet lang uitgehouden
Ik krijg nog compassie met uw medeleven Panneman. :wink: Ik wist nie da jij zo'n goeie ziel was :roll: :wink: :lol: Zo betaalde gij uwen drank op de ritten... Da's een bijverdienste van u... :lol: :lol: OF is da den service van de ster die blijft nazinderen in de weekends :lol: :lol:

If you don't know where you are going, you'll end up somewhere else. - Yogi Berra

Bernie

Bericht door Bernie »

panrijder schreef:PS voor de volledigheid:
Bij Euroshop in Maldegem kocht ik een set Xenon Gaslampen H4 (2stuks) voor ± €23.00. Ze geven wel een pak meer licht en ze zijn vijf jaar gewaarborgd.

Patrick

enne ge hebt inderdaad kleine pollekes nodig of 'fingerspitsengefuhl' :lol:
Er worden inderdaad veel H4 lampensets verkocht die een feller en iets witter licht geven dan de standaard H4 lampen. Ik heb voor mijn Pan zo'n setje "Philips Blue Vision" gestoken. Voorlopig volstaat dit voor mij gezien de goeie optiek en lichtunit van de¨Pan.
Met die H4 sets wordt wel eens uit commercieel oogpunt gesproken van "xenon filled lamps". Veel xenongas zal je er niet in vinden denk ik en bovendien zijn gloeidraad lampen niet te vergelijken met xenon HID (gasboogontladingslampen) die 3 X meer lichtopbrengst geven en waarbij de lichtkleur een stuk hoger is. Uiteraard kom daar ook de nodige elektronica bij kijken (starters, ballast, enz...). Er zijn echter tegenwoordig al goeie aftermarket sets te vinden voor inbouw in de bestaande koplampunit maar nog steeds vrij prijzig.
Ik rij sinds kort met xenon HID in de wagen en ik moet zeggen dat ik het niet meer zou willen missen. De lichtopbrengst is fenomenaal en wegmarkeringen en borden en fietsers zijn veel sneller opgemerkt dan vroeger. Enorm verhoogde zichtbaarheid dus in vergelijking met halogeen en dus veiliger. Nadeel is dat - door het feit dat het licht 3 x feller is - sommigen de indruk hebben dat ze efkes verblind worden... alhoewel met goed afgestelde en propere lichten van verblinding geen sprake is..
Plaats reactie